Egen pool eller kommunal, och om studsmattor

Eldorado

Avstängd
I söndags var det 18 grader i den egna poolen där vi hyrde, men jag tyckte vi såg en kommunal pool med hopptorn som var öppen. Hur länge är en egen pool kul om man köper?
Hur är det med standard trivsel öppettider och värme i kommunala?

Minns inga studsmattor heller i Spanien, är dom inte tillåtna?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Menar du kommmunal pool eller "de la comunidad"? Jag tycker egen pool verkar för jobbigt. Pool i grannföreningen ar däremot toppen, man använder den när man vill och umgâs med grannarna. Barnen träffar spontana kompisar som de leker med. Men det beror naturligtvis på hur grannarna är.
Visst finns det studsmattor. Att de inte är så populära beror kanske på att det inte finns så stora gräsmattor (eller inga alls)

I söndags var det 18 grader i den egna poolen där vi hyrde, men jag tyckte vi såg en kommunal pool med hopptorn som var öppen. Hur länge är en egen pool kul om man köper?
Hur är det med standard trivsel öppettider och värme i kommunala?

Minns inga studsmattor heller i Spanien, är dom inte tillåtna?

Menar du kommmunal pool eller "de la comunidad"? Jag tycker egen pool verkar för jobbigt. Pool i grannföreningen ar däremot toppen, man använder den när man vill och umgâs med grannarna. Barnen träffar spontana kompisar som de leker med. Men det beror naturligtvis på hur grannarna är.
Visst finns det studsmattor. Att de inte är så populära beror kanske på att det inte finns så stora gräsmattor (eller inga alls)
Communidad brukar ha en vuxen och en barnpool, inte hopptorn som vi såg ner på från A7 över Benalmadena(?) men alla städer har väl minst en och hur är dom?

Med pooltäcke och pump på är skötseln minimal sa en, när de flesta bara kör pump och de flesta med eget hus verkar ha en som sällan används, men vattnet är dyrt så de bara står där.

Där vi var hade vi plastkort för att komma in och ut(!) ur communidad-parken, en park för lek tennis och bad, men låsta pooler som jag skrev i en annan tråd om vakt.

Stora tomter är en bristvara i tätorter ja, vi har hittat ett bra hus med samma ägare som har den tomma ganska platta granntomten, men utan pris på den och backarna upp dit är inte nådiga.
Jag kikar ofta på flygbilder och minns inga blåa prickar i Spanien som är så vanligt i Sverige för studsmattor.

Last edited:
Urbanización Benal Beach har en vattenrutchkana och ett hopptorn. Eller det var kanske Aquapark, Torremolinos eller Aguamijas ni sâg? De är jättetrevliga och jättedyra :)
Kommunal pool har jag bara varit pâ i Velez-Málaga. OK, men ingen höjdare. En pool, liksom. Utan gräs.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen