Energikostnad

skarvikarn

Ny medlem
Hej
Jag är ny här på forumet, och står i begrepp att köpa villa för permanentboende
På Costa Blanca. De flesta mäklare man talar om ger underliga och diffusa svar,
när man frågar om driftkostnader typ Elförbrukning. Jag begriper givetvis att den är individuell beroende av nyttjandet. Om man tänker sig att jag köper en villa på ca:120 kvm boende yta och nyproducerad i början på 2000 talet som dessutom har en pool....någon som vet energikostnad ca: per kvm samt om man förutsätter att det enbart är el som används och i huvudsak bebos av två personer....tacksam för hjälp i denna fråga som är av större vikt än mäklarna verkar anse

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Rätt tänkt skarvikarn! Klart att man måste veta hur mycket det kostar att bo. Vår mäklaren var också helt oförstående inför mina frågor. Emellertid gjorde jag en budget innan vi slog till. Vårt hus är mer än dubbelt så stort och vi bor tre personer i huset samt hundar. Ingen värmning, ingen kylning. Varmvatten i huset via solpanel. Våra nödvändiga kostnader i dagsläget (kostnad per månad):

El - 65 Euro
Fastighetsskatt - 60
Husförsäkring - 31 Euro
Vatten - 9 Euro
Sophämtning - 2,75 Euro
Summa: 167,75 Euro

Räkna med ytterligare 65 Euro per månad för rening av poolen.

Tack
Det var redig å bra information för en petemetrisk frågeställare, nu känns det bättre inför förestående resa inför valet av hus och område
Det enda mäklarna har koll på är vad trädgårdsmästare och poolskötare verkar kosta...annan viktigare information verkar besvärande
Stort Tack

Nya trådar

Back
Toppen