För lite pengar från uttagsautomat

Bomek

Ny medlem
Vi var två st som fick för lite pengar i Sabadells uttagsautomat vid vi
d stora busstationen. Jag tog ut 70 euro men fick bara 60 kompisen tog ut 50 men fick 40. vi kunde inte få några kvitton. Nu har jag kollat med min bank där är det utbet 667.96 vilket bör motsvara 70 euro. En växel kurs på över 11 kr för en euro så blir det ca 60 euro. Är det någon som råkat ut för samma problem.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Bomek!

Har varit med om i samma automater att jag inte fick pengar alls men
reggat 600E (ja i sv kronor) på mitt Swedbankkonto.
En söndag så jag gick ini i banken dagen efter och jag fick dom cash i handen.
Dom kunde se att det varit fel...hade listor dom tittade i.
Kolla med dom...annars så är det ju fler som har otur.
Numera tar jag aldrig ut på en helg :)

Chao P :sol:

Vi var två st som fick för lite pengar i Sabadells uttagsautomat vid vi
d stora busstationen. Jag tog ut 70 euro men fick bara 60 kompisen tog ut 50 men fick 40. vi kunde inte få några kvitton. Nu har jag kollat med min bank där är det utbet 667.96 vilket bör motsvara 70 euro. En växel kurs på över 11 kr för en euro så blir det ca 60 euro. Är det någon som råkat ut för samma problem.
Var ute för samma sak igår oxå. Skulle ta ut 200 från mitt svenska ICAkort i automaten vid Punta Marina, men det kom bara 70 Euro ur automaten. Gick in på nätbanken och kollade, men hos mig var det bara reserverat 658 SEK. Så jag behövde inte ringa banken. Men det kändes som om automaterna var lite "skumma" igår, tänkte först ta ut pengar från mitt spanska kort (DB), men vare sig man valde Spanska, Engelska eller Svenska så blev alla texter på automaten på Ryska... Fixade inte riktigt det, så det kändes bäst med "Cancelar" i det läget

/kktka

... Fixade inte riktigt det, så det kändes bäst med "Cancelar" i det läget

/kktka

:giggle:
Delete och Cancelar är bra knappar! Så även Ctrl + Z (ångra)!

Skämt å sido, jag hade blivit skogstokig om jag fått för lite pengar! Och det är ju inte alltid man kan välja att endast ta ut pengar under kontorstid. Så stressande.

Är så trött på kontanthanteringen...

Nya trådar

Back
Toppen