Företagande och internet i Fuengirola, några tips?

GöranG

Ny medlem
Hej!

Vi kommer att flytta till Fuengirola i slutet på augusti och planerar att stanna ett skolår. Vi har tre döttrar som kommer att gå på svenska skolan och jag tar med mig mitt arbete ned. Jag drivet ett litet IT-företag som utvecklar webbaserade affärssystem för tjänsteföretag, www.timewave.se, och tänker även undersöka den lokala marknaden.

Jag planerar att i första hand arbeta hemifrån, men skulle gärna träffa lokala företag, skandinaviska som spanska, och undrar om någon känner till vilka nätverk som finns och om det finns några bra ställen med internet, cafeer eller eventuellt företagsföreningar eller liknande.

Tacksam för alla tips!

Hälsningar,

Göran Gustafsson
About Time

Ps Jag skulle även gärna hitta ett gäng att spela fotboll med för skojs skull, eller kanske plocka upp tennisen, såg att det fanns en del banor i bland annat Los Pacos som vi funderar på att bo i.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Göran! Välkommen ner, även jag är i IT-svängen och träffas gärna upp på en fika eller dyligt. Här finns lite svenska föreningar, men vad jag har saknat är nån förening för aktiva entreprenörer här nere som kan hjälpa varann med tips och kontakter mfl. Känner ett par till i samma sits.

Kanske dags att dra igång en sån. Träffas en dag varannan vecka på ett utvalt hak och bolla lite. Tex på Tres Amigos nere i Funkan?
 
Last edited:

Nya trådar

Back
Toppen