Försäkringar ?

janne61

Ny medlem
Vi är snart nyblivna husägare i Torrevieja men söker efter något bra försäkrings bolag för huset och bilen, önskar något med skandinaviskt talande.
Undrar även om det är någon som har erfarenhet av Abacos jurisbyrå? Upplever dålig info från dem.
Vill även tacka för ett jättebra forum.:sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola Janne!
Välkommen till forumet spainsmile

Det finns ju en massa försäkringsbolag. Själv har jag Allianz.
Mycket bra, men det vet man inte förrän nåt händer. Och dom har
varit schyssta. Talar engelska. Uppfattar dom som billiga.
110E/år för basförsäkr för en mindre lgh utan dyrbarheter.
966 78 64 82

Easy Insurance öser många beröm över. Lars pratar svenska.
966 111 601

Mapfre är bra också

Hittade en tråd här :
http://spanienforum.se/torrevieja/6413-ny-i-torrevieja.html

Beträff Ábaco så är det en av dom bästa juristfirmorna.
Dom brukar förorda Mapfre om det var det du ville fråga om.
Dom har fått otroligt med jobb pga av alla köp som nu gjorts, kanske varit busy och sommar :)
Dom är inriktade på just köp/sälj. Minst 5 av dom talar svenska,Carola,Nina,Sandra,Oscar och Linda på
skatteavd. Carola är den man först brukar prata med som fördelar ärendena.
http://www.abacoadvisers.com/sv/bostadsaffar?gclid=CIObyr36uLgCFfLHtAodC10AOw
Jag har haft mycket med dom att göra och alltid fått utmärkt hjälp.
Mycket bra advokater om man behöver det. 32 anställda. Svensk ägare.

Ciao P :sol:

Last edited:
Abaco kanske har blivit för stora? De annonserar lite över allt ser jag.
Själv valde jag ett annat företag efter att ha pratat med dom...
En kompis hade Abaco och det blev några småfel - som rättades till förstås - men som kändes lite onödiga när man nu betalar för att de skall kolla allt.

Har hemförsäkringen hos La Caixa och har jag bara goda erfarenheter av då jag tyvärr blev av med lite ägodelar tidigare i år. Snabb och enkel handläggning och mycket snabb utbetalning av pengarna. Osäker om dom har bilförsäkrngar men där har jag hört väldigt mycket gott om Easy Insurance som Preciosas nämner, så där skall jag lägga min bilförsäkring i veckan :sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Nu har jag köpt bil och även tecknat en försäkringen i Easy Insurance. Kan bara intyga det som tidigare sagts om att det funkade hur bra som helst och inga konstigheter alls. Det underlättar såklart att man får prata med en svensk då man har alla möjliga och omöjliga frågor.
Även de skadefria åren hemma i Sverige togs det hänsyn till då man skaffat intyg om detta så det blev inte så farligt dyrt med en helförsäkring.

Toppbetyg på denna kontakt med Easy Insurance och Lars! :):)

Vi är snart nyblivna husägare i Torrevieja men söker efter något bra försäkrings bolag för huset och bilen, önskar något med skandinaviskt talande.
Undrar även om det är någon som har erfarenhet av Abacos jurisbyrå? Upplever dålig info från dem.
Vill även tacka för ett jättebra forum.:sol:

Vi har precis köpt lgh och vi valde Scandinavian Managment (Scand Tax) och upplevde exakt samma sak. Dålig återkoppling, ibland mejlade de mig, ibland min man, hade man fem frågor i ett mejl fick man svar på tre etc. Vi har dock även haft kontakt med Abaco (Nina Strandén) innan vi slutligen valde Scandtax och jag tyckte dom var grymma på återkoppling! Så här i efterhand hade vi hellre valt Abaco. Vi har Mapfre försäkringar, verkar också bra men ingen nfo på svenska...

Nu har jag köpt bil och även tecknat en försäkringen i Easy Insurance. Kan bara intyga det som tidigare sagts om att det funkade hur bra som helst och inga konstigheter alls. Det underlättar såklart att man får prata med en svensk då man har alla möjliga och omöjliga frågor.
Även de skadefria åren hemma i Sverige togs det hänsyn till då man skaffat intyg om detta så det blev inte så farligt dyrt med en helförsäkring.

Toppbetyg på denna kontakt med Easy Insurance och Lars! :):)

Har du några kontaktuppgifter till honom? Jag har Allianze idag och det är så dyr hemförsäkring så jag vill byta! Nästan 300 euro om året.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Har du några kontaktuppgifter till honom? Jag har Allianze idag och det är så dyr hemförsäkring så jag vill byta! Nästan 300 euro om året.

Vaya! Jag har ju tyckt Alianz varit billiga...140-150E/ år men vi har
ju koja jämfört med dig :D
Ingår inte juveler som var lite dumt när vi fick inbrott. Fanns 3
smycken bara men borta :( ...Det kanske ingår hos dig?

Lars på Easy I
http://www.easycover.net/en/svenska/

Chao P thumb

Låter mycket men antar att man betalar efter storleken på hus eller lägenhet. Vår kostnad hos Allianz är inte mer än ca 130 euro / år . Helt ok! Och jättebra service . Men säkert värt att höra med andra bolag . Allianz är ju ett stort bolag i Europa och känns bra för oss.

Vaya! Jag har ju tyckt Alianz varit billiga...140-150E/ år men vi har
ju koja jämfört med dig :D
Ingår inte juveler som var lite dumt när vi fick inbrott. Fanns 3
smycken bara men borta :( ...Det kanske ingår hos dig?

Lars på Easy I
http://www.easycover.net/en/svenska/

Chao P thumb

Haha koja, nja så stort har jag väl inte så det borde motivera dubbelt upp. det är ju fortfarande en lägenhet precis under 100 kvm. Men jag tror att alla kryssen blev i bokade när jag tog försäkringen. Har för mig att vi även hade någon slags drulle inbakat. Frågan är hur mycket måste man egentligen ha.

Hoppas att de kan ta reda på vad jag har idag och sen komma med en rekommendation på vad jag verkligen behöver.

Vet inte om det även baseras på fastighetsskatten för den är ju hög för mig också. Tror suma i år landade på 350 euro och vanliga skatten på 220 euro sen 150 euro till Scandinavien managment. Det drar iväg snabbt.

Hej!
Jag har ett bolag som heter Groupama,dom tar 179E för mig.Vet inte om dom är bra då jag aldrig behövt anlita dom

Non recidenceskatt betaler jag 50E till Gestorn (Lenmar) för att sköta och betala,och det tycker jag är Ok för att slippa stöket

Jag hade Mapfre tidigare,ca 195 €/år ( och den var bara basic basic, inga juveler, inget extra) men har bytt...(minns inte vad de nya heter)

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Haha koja, nja så stort har jag väl inte så det borde motivera dubbelt upp. det är ju fortfarande en lägenhet precis under 100 kvm. Men jag tror att alla kryssen blev i bokade när jag tog försäkringen. Har för mig att vi även hade någon slags drulle inbakat. Frågan är hur mycket måste man egentligen ha.

Hoppas att de kan ta reda på vad jag har idag och sen komma med en rekommendation på vad jag verkligen behöver.

Vet inte om det även baseras på fastighetsskatten för den är ju hög för mig också. Tror suma i år landade på 350 euro och vanliga skatten på 220 euro sen 150 euro till Scandinavien managment. Det drar iväg snabbt.

Jo skatten är ju högre ju större bostad man har. Dom räknar kanske
på läge också...osäker där.
Vi har ju bara basförsäkr med Allianz, dvs brand,vattenskada, inbrott, har inte lusläst vilkoren...
Men då för att man inte har några dyrbarheter. (Ja gubbens kedja med kors och två väldigt
breda ringar försvann men det är ju mest affektionsvärde så det hade inte hjälpt att köpa nya).

Tjejen som har hand om Torre är urtrevlig!! Talar engelska..
Mejla och fråga vilka villkor du har så kanske du kan ta bort nåt.
[email protected]

Chao P :sol:

Jo skatten är ju högre ju större bostad man har. Dom räknar kanske
på läge också...osäker där.
Vi har ju bara basförsäkr med Allianz, dvs brand,vattenskada, inbrott, har inte lusläst vilkoren...
Men då för att man inte har några dyrbarheter. (Ja gubbens kedja med kors och två väldigt
breda ringar försvann men det är ju mest affektionsvärde så det hade inte hjälpt att köpa nya).

Tjejen som har hand om Torre är urtrevlig!! Talar engelska..
Mejla och fråga vilka villkor du har så kanske du kan ta bort nåt.
[email protected]

Chao P :sol:

Tack, det kanske till och med går att få ner kostnaden om man säger att man är på väg att byta! :-) Och jo läget räknar dom på också för skatten men inte försäkringen, det är ju som hemma. ju närmare stranden desto dyrare och vi har ju lyxen att nästan kunna kasta en boll till stranden.

Nya trådar

Back
Toppen