första resan till Spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.

Annefrid

Ny medlem
Hejsan alla

Har tänkt att åka med min familj till Spanien ! år 2009.
Har aldrig varit där så det blir första resan med familjen som består av 2 60-talister och 2 tonåringar,

Har tänkt mig Gran Canaria! Varför? Jo solsäkert? (har bara hört det)

Vill ha de mysigt och fint med familjen, inte barn familjer på hotellet inte slåss om någon solstol vid polen.Bara ha det kosligt med min familj å njuta av semestern.Är ingen sol dyrkare men gillar solen och lugnet gärna lite liv och rörelse (lagomt)

Vilken månad är bäst på våren ? Mars?

Vilken plats är mysigast?

Vilken plats i solen?

Vilken plats utan små barn familjer?

Vilken plats med ro och glädje nöje ihop med familjen?

Vilken plats utan att makera sol stolen på morgonen?

Någon som kan rekomdera en resa till Spainen och plats!

För oss nybörjare på väg till första resan!:)

Hälsningar Annefrid

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
spanienresa

Hej Annefrid och välkommen till spanienforumet! :)
Det låter väl jättetrevligt och ta sig ut och resa med familjen och komma till en land man aldrid har varit i förut, många nya intryck, människor och upplevelser. Inte minst vädret, det är därför jag till största delen befinner mig ofta nu på Gran Canaria, för jag tycker ni gör rätt att åka dit, precis som du säger så är det solsäkert där, men inte bara det, utan det är en väldigt trevlig ö som har nästintill allt man söker och vill ha, "huvudstaden" Las Palmas har verkligen de senaste åren blivit en metropol!

När du ska åka, ja det beror lite på, undvik Juni, Juli, Augusti samt September och du inte vill ha MYCKET VARMT, mest lagomt tycker jag det är oktober, november på hösten samt april, maj på våren, det är varmt och gott dessa månader.

Vilken plats du ska åka till på GC, det beror lite på återigen.. Orter som Bahia Feliz, Puerto Rico, Puerto Mogan är mycket trevliga och fina, dock måste man vara medveten om att det kan vara många småbarnsfamiljen på dessa ställen, dock så kommer du kanske åka när de flesta är lediga, undvik också skolloven för de kommer det såklart att vara mer barnfamiljer såklart.
Vill återigen bara nämna Las Palmas då, för det är väldigt mycket färre barnfamiljer där!

Sedan så tror jag att du/ni kommer få en trevlig tid med familjen oavsett vilken ort ni åker till, viktigt dock då att med omsorg välja ett bra hotell, och kanske då lägga till någon peng för att verkligen få det man vill ha, och göra lite research innan och fråga runt efter ett populärt och kvalitativt hotell (tror att det har skrivits lite om några hotell där här på forumet).

Angående solstolsmarkering tror jag detta fenomen kan uppkomma överallt egentligen.. :) men speciellt extra mycket på platser tyvärr där det är mycket svenskar.. :) På många hotell nu har jag sett att de satt upp förbudsskyltar mot detta.

Om jag frågar dig, vad skulle ni vilja uppleva förutom sol på denna semester som ni göra nästa år? Så kanske man kan rekomendera nåt lite mer speciellt.

Spanienresa

Hej Monica 7

Tack för ditt långa och fina svar Monica och för att du tog dig tid att svara på alla mina frågor! :)

Tänker inte resa på sommaren utan det blir hösten när jag läser vad du skriver.Kan Mars månad vara bra? eller är det bättre i April ,Maj månad kanske?

Vi vill uppleva lite av varje.Sol och bad trevlig miljö (mysig) trevliga människor ett gäst vänligt hotel och en fin och lugn atmosfär där vi kan känna oss välkommna. Lite lagomt av allt :) Boendet är viktigt! Rent och helst en lägenhet så man kan göra lite mat själv.

Äta spansk mat se deras kultur ta del av den.Vara i Spanien å njuta med hela familj ååå bara ha det så där gott å mysigt.
Kanske Las Palmas är något för oss!

Vänliga hälsningar annefrid

Många Kanarieöar finns det!

Jag har läst ditt inlägg om vad du vill få ut av din semester resa.

Har varit på Gran Canaria ett 20-tal gånger, både i LP, PDI, Putte mm.
Men, inte någonstans tycker jag att det är lugnt och skönt.

Badstränder och pooler får du samsas med mycket barn. Stora basarer och många Restauranter.

Varför inte söka på andra öar som har precis samma klimat.
Kolla Lanzarote och Fuerteventura.

Vi har de sista 5-åren åkt till Fuerteventura/Corralejo.

Lugnt och skönt, inget hålligång. Kanske lite trist för tonåringar eftersom det inte finns så många diskotek mm.

Milslånga sandstränder där man är helt ensam. Bra mat och hotell.
Blåser ungefär lika som i Maspalomas, men inget som man inte står ut med.

Finns bungalow med egen pool hos en del resebyråer.
Vi åker alltid i november-december och det har alltid varit varmt och skönt/badbart i havet.

Vill ni ha håll i gång så är det Gran Canaria Playa del Ingles eller Puerto Rico.
Lugnt och skönt med mindre hålligång Lanzarote vid papagayo stränderna
eller
Fuerteventura/Corralejo eller Jandia.

Lycka till! Snart åker vi.......

Puerto de Mogan

Hej Annefrid
Av alla 7 öarna har jag bara varit på Gran Canaria och har alltid haft bra semesterväder och kommit hem med "laddade batterier". Det är ett ljus där som är magiskt för mig och vädret är som en härlig svensk sommar.
Vi har varit på ön allt från feb - maj och det är ingen större skillnad på vädret, medel temp. på ön är ju ca 20 gr året om.
Förra resan var vi i Puerto Rico första veckan och tog en båtresa till Puerto de Mogan, där var det väldigt vackert och stillsamt. En härligt plats tyckte vi. Det kan man nog säga om hela ön tror jag. Vi har varit på biltur i bergen vilket är storslaget! Nästa resa till ön ska vi utforska Las Palmas lite närmare, men vi brukar alltid bo på syd sidan av ön. Titta på våra bilder här.
Hoppas ni får en trevlig semester

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Superhärliga bilder AnneliH, hur länge är du där åt gången? Bor ni på samma ställe, måste vara kul att kunna platsen så pass bra så att man känner sig hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen