Förvara bil ute på tomt eller i garage?

Eldorado

Avstängd
Ska se på ett hus med garage under och ett där bilarna står inne på tomten. Förmodligen är de säkrare och svalare i garage, men långtidsförvaring utan värme och ventilation, då kan jag föreställa mig att bilen kanske inte är kurant när man kommer ner. Det är nog som här att man bör ha lite värme på emot fukten?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Skulle jag ha làngtidsparkerat min bil, sà skulle jag nog ha sett till att i alla fall ha tak över, även om det inte är ett garage.
Kommer ihàg hagelstormen 2002.

Mànga bilar sàg ut sà här

Granizadas.jpg

Tak givetvis, och det inte bara med tanke på hagel. Utan framförallt det faktum att solen rätt snart knäcker de flesta billacker. Vitt klarar sig rätt bra, men t.ex. rött står sig nästan inte alls. Rött pigment är så känsligt för solblekning att det är tveksamt att överhudtaget ha en röd bil härnere. Jag åkte en gång på en tvåmånaders resa till Israel med MC, den var knallröd när jag åkte och orange när jag kom hem.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Politiskt osso?

Röda bilar passar inte ens i Sverige, men dom syns bra. Den mattas ner och är svår att delvis lacka om. Vita är bäst, i Spanien verkar dom galna som kör med mörka och AC. Alla taxi är vita, inte utan anledning.

Nya trådar

Back
Toppen