Fast bredband i Fuengirola

Steve-O

Ny medlem
Då var vi äntligen på plats, men oj vad handikappad man är utan internet!
Detta skriver jag från mobilen och det går inte fort. Varken att skriva eller att uppdatera sidorna.
Kan någon rekommendera eller tipsa om en leverantör av adsl eller liknande eftersom jag vet att mobilt bredband fungerar mycket illa? Jag har visserligen hört att även fast bredband kan vara uselt också.
Parabolalternativet är inget för oss. det kostar tyvärr för mycket.
Man vill såklart ha en bra och fungerande leverantör, helst utan långa bindningstider och gärna att man kan flytta med tjänsten om man flyttar i området fuengirola-los boliches.
Några tips?
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Orange skall ha full 3g täckning. Funkar utomordentligt där de visar att de har täckning och där jag har varit, men det finns kanske fläckar som det ej funkar på ?? Kolla på deras karta på orange.es
 
Hola Steve-O!¨

Finns väl inget ADSL som funkar bättre än Movistars (Telefónicas tele och datadel)
Det är ju oftast deras nät som Telias i Sverige.
Man har fast telefon också som man kan ringa "gratis" inom Spanien på.

Kostar ca 40-45E i mån. Brukar ha introduktionspris som är billigare...
10 MB. Hopplös kundtjänst men beställer man på nätet så slipper
man ju det :) Förutsättningen är att adressen finns exakt i deras "nätlistor".
Antar att man kan flytta med...Bindningstid 12 mån men annullera kan man
göra mot nån avgift.
För mig har ADSL:t fungerat utan det minsta problem i 7 år nu.

Ciao P thumb
 
Hej Steve-O och jättevälkomna hit.

När det gäller internet och kraven på hastighet, är det ju frågan vad du använder det till. Som Preciosa skrev så är det ju Telefonica/Movistar som "äger" telefonledningarna om du vill ha ett bra fast bredband. Som sagt kontraktstid 12 månader. Jag betalar för detta 41 Euro/månad inkl moms för 10MB/sek Blev lite mer första gången för första räkningen kom lite senare än en månad. Sen betalar man Telefonlinjen 1 mån. i förskott, och ADSL 1 mån. i efterskott. Men totalt alltså 41 Euro. WiFi-router ingår, men i detta fall inga fria telefonsamtal.

Jag beställde i en TV-butik i Fuengirola. Moreno Rivera på Av.Condes de San Isidro (Snett över gatan från busstationen räknat) Tog bara fem timmar innan teknikern varit hos mig och anslutit. En av killarna på Moreno pratar hygglig engelska och de vet vad du kan få för hastighet i din lägenhet (ungefärlig).

Det gäller ju att det finns ett telefonuttag för att det ska gå! För att få ett abonnemang behövs NIE-nummer, Pass samt spanskt bankkonto.

Vill du ha ett tillfälligt WiFi-konto så kan du lätt Googla fram uppgifterna. Tipset är att gå till ett Internet-café och göra detta. Du får bara mjäll om du försöker via moben. Vill du ha hjälp med detta så kan du lämna ett meddelande så ska jag försöka. Har själv ingen erfarenhet av detta.

PS. Killarna på Moreno Rivera kan säkert rekommendera något annat om du inte vill/kan ha fast ADSL via telefonlinjen.

Göran i Mijas Pueblo
 
Last edited:
tack för tipsen!
Jag håller precis på att kolla något som heter eurocable. De har ingen bindningstid och sägs kunna leverera helt utan telefonabonnemang för endast 25-45 euro/månad beroende på hastighet. De ska undrrsöka om fastigheten är ansluten.
Vi får se hur det blir och vad vi får köra på.
ja visst ja.... NIE var det ju också. Måste fixa det imorgon.
Jag har för mig att det skulle göras hos polisen och att de låg vid plaza de constitucion om jag minns rätt.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Du har väl inte riktigt rätt adress tror jag. Avenida Conde San Isidro, 98 fick jag gå till. Det är "bussgatan" söderut, förbi Policia local. Ett par kvarter till så är du på utlänningsavdelningen på Policia Nacional.

Göran i Mijas Pueblo
 

Nya trådar

Back
Toppen