Fattiga Spanien fina bilar

Sharky

Känd medlem
Nu har Spanjorerna anlänt till påsk Spanien ett fattigt land med hög arbetslöshet.
Mina grannar kommer med fina Nya BMW o Mercedes , 5 st och ingen bil under 500000 kr.

I rika Sverige kör grannarna , Skoda , Peugeot , Kia osv

spainsmile vad är det jag inte förstår?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Bil

Jag TROR att vi svenskar har väldigt stora och dyra boenden. Dyrt att bygga, tjocka väggar, allt skall vara nedgrävt och isolerat. Varmt och skönt skall vi ha det på vintern. Det kostar. En hyfsad lgh i en liten stad, kostar ju 9-12000 per månad.
Spanjorerna är ju utomhus mycket mer än vi är. Behöver inte så stora boende som vi. Kan ta lite kyla på vintern. Kanske lägger slantarna på en fin bil isf boende. Sedan finns det ju som överallt, olika samhällsklasser.

Glad påsk. s k r i v a

Nu har Spanjorerna anlänt till påsk Spanien ett fattigt land med hög arbetslöshet.
Mina grannar kommer med fina Nya BMW o Mercedes , 5 st och ingen bil under 500000 kr.

Hej ja dom har sina sommarstugor här och bor ofta i Madrid och inte i fattiga städer det är ju som i Sverige dom som har sommarstuga i Båsta så där är det nog BMW o Mercedes som gäller graciass

Det var någon som sa att spanjorer lägger inte ned så mycket pengar på sitt boende, när man träffas så gör man det på restaurang osv.

I Sverige bjuder vi gärna hem folk för att visa hur fint vi har det, vi renoverar och tapetserar om hela tiden! Om färgen på badrumskaklet är lite fel (det är fel grå ton!) så görs hela badrummet om trots att det endast är två år gammalt, lika med köket.

Spanjorerna visar med bilar, vi med våra hem.

Det var någon som sa att spanjorer lägger inte ned så mycket pengar på sitt boende, när man träffas så gör man det på restaurang osv.

I Sverige bjuder vi gärna hem folk för att visa hur fint vi har det, vi renoverar och tapetserar om hela tiden! Om färgen på badrumskaklet är lite fel (det är fel grå ton!) så görs hela badrummet om trots att det endast är två år gammalt, lika med köket.

Spanjorerna visar med bilar, vi med våra hem.

Precis så är det...också när skandinaver köper här nere så åker kök och
badrum ut väldigt ofta för att inte tala om de flesta möbler...
(Inte alla är bäst jag säger :giggle: )
Spanjorerna lägger på mat, äta ute, kläder och bilar. Dom som kan.

Chao P :coolsmilie:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Större klasskillnader än i Sverige. Visst har mànga spanjorer det svàrt och làg och medelklassen har blivit fattigare. Men de som har pengar idag i Spanien, har ofta väldigt mycket pengar.

Nog är det så,jmfr standarden på bostäder och inredning i Sverige och Spanien och det är milsvid skillnad.
Kök och badrum är inte ovanligt för flera hundratusen kronor induktionshäll,vinkylar,inbyggda grillar,kaffemaskiner mm.

Sedan lägger svensken mest pengar per capita på sommarattiraljer såsom,solstolar,bassänger,uterum,lyxmöbler,parasoller osv. trots vi har bland de sämsta vädret och kortaste säsongen. :sol:

Ser även i vårt huskomplex att det är en överväldigande majoritet av Madridspanjorer som har sitt sommarställe här.

Dessa lägenheter är stora och står tomma 11 mån av året och sedan i aug. kommer det stora skaror i vräkiga Mercor,BMW.

Vad ska man svara på det här och vad var meningen med ditt inlägg?
Förstår du verkligen inte?

Jag ser absolut inget konstigt med det här.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Förstår vad?
Att dom som har råd med sommarhus har råd med en fin bil.
Att dom som har råd att hyra ett hus har råd med en fin bil.
Jag förstår fortfarande inte problemet?
Vad är problemet?

Nya trådar

Back
Toppen