Flest svenskar?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Mellan tumme och pekfinger skulle hjag säga solkusten, Fuengirola med omn. Och Costa Blanca, Torrevieja omr. Även i Madrid. Jag hittar inte statistiken just nu...

Fuengirola är nog den kommun som har mest svenskar. Om det sedan bor/semestrar fler pà CB eller CDS kan nog vara ganska lika

här sàg det ut 1999

Last edited:
Tack Nalle, jag sökte just denna statistik men kunde inte hitta den. Finns det inte färskare siffror, tro?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack Nalle, jag sökte just denna statistik men kunde inte hitta den. Finns det inte färskare siffror, tro?

Enligt INE.es fràn 2011.
Proviner med fler än 100 Svenskar boende.

Alicante 3703
Málaga 3576
Barcelona 2062
Las Palmas 1509
Islas Baleares 1459
Madrid 1079
Tenerife 890
Murcia 339
Valencia 237
Granada 222
Girona 149
Cádiz 148