Flygbiljetter t Alicante

Cina

Ny medlem
Någon som vet när Ryanair brukar släppa flygbiljetterna till Alicante för våren/sommaren 2012??? På deras hemsida står i slutet av augusti och man kan ju bara spekulera i att Ryanair håller på att förhandla med AENA om att få minskade avgifter för de s k "airbridges".....spainsmile
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ryanair vill inte använda sig av sk "Airbridges" utan vill att passagerarna ska gà till planet efetrsom det blir tydligen billigare för dom. Men AENA vill inte gà med pà det eftersom dom menar pà att det är mycket säkrare och bättre för passagerare och flygplats om man använder airbridges.

Sen vill Ryanair ocksà förbjuda passagerare att ta med sig mer en ett handbagage, alltsà även om du handlar pà flygplatsens dutyfree shop. Detta naturligtvis för att dom vill att passagerare köper sina grejer ombord.

Var nyligen i London, och Gatwick har tydligen vikt sig för ryanair. Men inte Alicante, inte ännu iaf.
 
Kom hem med Ryan i förrgår. Passade på att prata med en av deras medarbetare på Skavsta.

Ryan vill göra allt så billigt som möjligt. Planen står bara en halv timme på marken i många fall. Att passagerarna kan använda dörrarna både fram och bak gör att man kan halvera tiden för av- och påstigning. Bakdörrsingång kan bara göras via plattan, utom på några få flygplatser.

När det gäller bagaget ville de mena att de flesta tog med sig maximalt i kabinen eftersom de inte vill betala för incheckat bagage. Därför är det enklast att ha en enkel regel som är lätt att kolla.

Hur Ryan var som arbetsgivare ville hon inte prata om. Men om allt ska vara så billigt som möjligt kan man ju gissa själv.

Och som kund får man väl acceptera en del om man vill åka t o r för 60€.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag var i Sverige i tre mânader med min son i somras. Flög för första gângen med Ryan eftersom de flög dit jag ville - till Sturup. Helt OK, vi lyckades dessutom fâ med oss allt vi behövde i handbagaget :D. Att gâ lite är ju inte hela världen, men jag förstâr att flygplatserna inte vill ha en massa löst folk springandes runt byggnaderna.
 
Jag tror inte att anledningen är att det springer löst folk...utan helt krasst den att Alicante flygplats (AENA?) måste ha tillbaka pengarna som de har satsat på detta enorma bygge. Flygbolagen får betala mer för bryggorna - då ska det bli bryggor till alla...
 
Får Ryanair inte som de vill så kanske de börjar flyga till COVERA istället!

Sharky - inte viktigt men flygplatsen i Murcia
herter CORVERA..som i falucorv du vet :D
I fall någon vill googla på den tänkte jag..
Senaste bud jag läste ska den öppnas i januari..Norwegian och Easyjet
ska flyga dit iaf stod det..var jag läste det vet jag inte, tror det var en mäklarannons
så då kanske det var bara - ja reklam..


Saludos :love:
 
Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen