Flygstrejk i december...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Men Preciosa, själv ser jag det som en ynnest att slippa resa till Sverige. Den globala uppvärmningen håller just nu på att omvandla svenskarna till istappar.
 
Men Preciosa, själv ser jag det som en ynnest att slippa resa till Sverige. Den globala uppvärmningen håller just nu på att omvandla svenskarna till istappar.

Jo nog är det så allt..men dom har jämn värme inomhus..:D
Och så är det mina barnbarn jag vill träffa så dom inte
glömmer mig...Julen bryr jag mig inte om..har aldrig varit viktig utom
när man fick julklappar som barn...Det var ju lajbans..:rolleyes:

Ciao P ;;;;;)
 
Jo nog är det så allt..men dom har jämn värme inomhus..:D
Och så är det mina barnbarn jag vill träffa så dom inte
glömmer mig...Julen bryr jag mig inte om..har aldrig varit viktig utom
när man fick julklappar som barn...Det var ju lajbans..:rolleyes:

Ciao P ;;;;;)

Firar du julen i Sverige Preciosa?
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Den spanska regeringen förslog för en vecka sedan att privatiseringen av Aena skulle öka från 30% till 49%. Syftet var att på kort sikt frigöra kapital.

Med tanke på att 80% av flygplatserna som administreras av Aena inte ger någon förtjänst inser man problemet. Om jag skulle köpa Aena-aktier med vetskapen att värdet på mina investeringar faller, vore jag en idiot. Således måste någon göra Aena lönsamt eller åtminstone se till verksamheten inte förlorar pengar. År 2009 var förlusten 432 millioner Euro.

Är det någon som känner till hur man gör företag lönsamma? Just det, man avskedar folk samt minskar lönerna. Gissa varför flygledarna strejkade.

Lyckligtvis fans det under 2009 några lönsamma flygplatser, Alicante, Palma, Bilbao, Gerona, Ibiza, Málaga, Gran Canaria, San Javier-Murcia och Tenerife Sur.
 
Spaniens statsåklagare Cándido Conde-Pumpido sa i samband med ett möte i Zaragoza att flygledare kan få upp till åtta års fängelse. För närvarande är 20 fall under utredning och totalt handlar det om över 400 disciplinärenden.
Värdet på den skada flygledarna åsamkat enbart Teneriffa uppskattas till 17,5 miljoner euro
 

Nya trådar

Back
Toppen