Flytta till Gran Canaria / Olika områden

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Har funderat men tror det beror på överdos av sol här på fastlandets
ostkust :sol: Man ändrar sig med åren och i bland är det skönt med
moln och skugga :) Man kan faktiskt bli trött på den eviga "lampan" :cheeky
Jag gillar Playa del Ingles för där hade jag som roligast men som äldre
vill man ha mer kultur och lugn även fast Las P är ju en relativt stor stad
med allt man kan tänka sig.

Chao P :coolsmilie:

Eller hur.... Allt har sin tid. Då vi bott hela livet i Sverige är det dock svårt att tänka sig att man ska kunna bli less på den stora lampan på ett tag

Men, utbudet och variationen i Las Palmas lockar.

Hej,

Hade vi inte köpt i Puerto är nog Las Palmas nummer 2, men allt är kompromisser.

Övriga orter har alla sina för och nackdelar men totalen föll på Puerto.
Vill du ta en diskussion över telefon så PM gärna får du vårt nummer.
(Många färska observationer har vi i alla fall att delge)

Tack Antra,

Jättebussigt:)

& Grattis till köpet i Puerto Rico!

Hej,

Vi har just bestämt oss för köp på GC och Puerto Rico.

Har lusläst annonser de senaste månaderna och besökt alla orter utmed kusten.

Vi har haft visningar med 4 mäklare och ALLA de objekt vi tittat på med dessa mäklare som vi tycker var intressanta hade INGEN prutmån alls. Enligt inte bara mäklare är priserna på väg uppåt.

Så vi fick betala annonserat pris.

Puerto Rico tycker vi var mest mysigt och promenaden mot Amadores mycket vacker. Centrum med allt det innebär gillar vi inte alls, slitet och thai-stuk men centrum skall renoveras med start strax, och strandpromenaden byggas ut ända mot Playa del cura.

Playa Ingles tycker vi är risigt och ganska fult överlag, och stranden opersonlig, tråkig men för all del stor. (lever man i komplex och skiter i det så är nog Ingles bra). Blåsigt som attans också.

Hade vi inte köpt i Puerto är nog Las Palmas nummer 2, men allt är kompromisser.

Övriga orter har alla sina för och nackdelar men totalen föll på Puerto.
Vill du ta en diskussion över telefon så PM gärna får du vårt nummer.
(Många färska observationer har vi i alla fall att delge)
Hej, följde med intresse diskussionen i ämnet, antra du nämner att centrum i PR skall renoveras. Vet du om det finns någon information om detta, på nätet tex? Funderar på att köpa jag också men vill helst slippa en livlig bar el dylikt i anslutning till min lägenhet.

Tack på förhand.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej, följde med intresse diskussionen i ämnet, antra du nämner att centrum i PR skall renoveras. Vet du om det finns någon information om detta, på nätet tex? Funderar på att köpa jag också men vill helst slippa en livlig bar el dylikt i anslutning till min lägenhet.

Tack på förhand.

Hej,

Här är länken: http://www.gran-canaria-info.com/news/puerto-rico-shopping-centre-gets-3-million-euro-upgrade

Vi har vårt Radhus/bungalow 150m från centrum och det stör inte alls.
Kan tänka mig de bungalows som är i direkt anslutning till centrum-gatan utanför centrumkomplexet kan vara störda av ljud nattetid men tror inte att några andra ställen skall vara utsatta överhuvudtaget såvida du inte har lägenheten i själva komplexet vilket jag inte ens tror finns?. (Kanske någon arbetarlägenhet på sin höjd).

Hör bara av dig om det är något vi kan tipsa om, även om vi inte har på närheten av den kunskap som många har här på forumet. Men ger annars vår syn på saken och våra iaktagelser i olika områden utmed kusten som slutligen gjorde vi valde just Puerto Rico. (Mycket är personliga åsikter men kan ändå vara värda att lyssna på innan man bestämmer sig kanske).

MVH Antra

Nya trådar

Back
Toppen