Fotboll Barcelona

Backis

Ny medlem
Barcelona har gått om London som svenskarnas weekend-resmål. Tyvärr har det medfört att flygbiljetterna är mycket dyrare, särskilt när FCB har hemmamatch.

Man kan bli litet uppskörtad när man köper biljetter till matcherna, vilket jag upptäckte när jag hjälpte en bekant med en felleverans. Biljetter med priset 44€ kan man billigast köpa på klubbens hemsida. Med avgift kostar denna biljett 46,50€ och man skriver ut den själv. Det är dock återbudsplatser, svårt att få flera intill varann.

En svensk agent som min bekant använde tog 830 kr för samma biljett. När jag bytte den felaktiga hos det svenska företagets spanska kontakt visade det sig att de tog 63€. Det kostade således 200 kr mer per plats att handla i Sverige. Leveransvillkoren var identiska.

Vet inte om forumreglerna tillåter att jag berättar vem den spanske agenten är, det blir ju som reklam. Men man kan ju ha roligare för 200 kr per person på semestern och letar man litet på nätet så är det inte svårt.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Så bra. Maineventshop.com heter de, har svensk flik på sidan och driver det hämtställe på C/ Carme 3 där de flesta svenskar tycks hämta ut sina biljetter. De har dessutom lägsta-pris-garanti, dock inte mot FCB:s återbudsbijetter förstås.

Jag har som sagt kontaktat dem i ett reklamationsärende och de rättade vänligt och snabbt till felet som den svenske agenten gjort.

bra att veta,tack för tipset, priset för dessa resor har hindrat mig från att ta mig dit några gånger tyvärr .

Nya trådar

Back
Toppen