Fråga: någon som har en billig färdvägsroute ner till Spanien

Willyz

Ny medlem
Hej.
Jag är ny här, och ställer följande fråga: någon som har en bra o billig färdväg
Sverige- Spanien och som vill informera mig om denna?
Med bil alltså.
mvh
Willyz

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag vill minnas att detta har varit uppe i nágon trád tidigare. Snabbast, billigast men ocksá trákigast är väl Puttgarden och sá lángt det gár i Tyskland, via Lyon, Montpellier, Barcelona och sá vart du vill komma. Vägavgifter fár du betala i Frankrike och Spanien men du tjänar tid och bränsle pá de vägarna.

Om du kollar Viamichelin kan du räkna pá olika alternativ.

Trevlig resa

B

Det beror pâ...

Jag har precis kört kortaste vägen frân Málaga till södra Sverige. Málaga-Burgos-Angouleme-Bryssel-Puttgartenfärjan och sedan vidare över Öresundsbron. Snabbt och bra, inte särskilt dyra motorvägar (det är värre i östra Spanien och södra Frankrike). Däremot var det en ganska seg och trâkig väg. Föredrar att ta av öster efter pyrenéerna och köra Clermont-Ferrand, Trier, Kassel. Den är inte heller fasligt dyr. Kolla pâ Michelin var de dyraste motorvägarna finns och undvik dem. Ska du till Malaga kan du köra Vitoria-Malaga pâ hyfsade vägar utan att betala.
Puttgartenfärjan kostade nu hela 89 euro, ganska surt. Kommer nästan att ta Jylland nästa gâng.
Bor man längre uppât landet är Helsingborg.Helsingörsfärjan ett trevligt avbrott och billigare än bron. Eller Nordsjölinks nattfärja frân Malmö, som kan användas som hotellnatt.
Franska medelhavskusten ska helst undvikas

Nya trådar

Back
Toppen