frågor om spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.

Emelie

Ny medlem
Jag kan inte hitta något på svenska om detta så skulle vara tacksam för hjälp !
1. Vatten- och livsmedelsförsörjning. Hur försörjer Spanien sig med vatten? Finns de mycket reningsverk och vattenkraftverk? Funkar livemedelshandlen som i Sverige eller de är mer ekologiska med tanke på att de kan odla mycket själva?

2. Hur ser deras förutsättningar ut för att använda naturbruk ut? Finns det mycket lagar som reglerar det? Påverkas de mycket av EU inom naturbruksfrågorna? Vad använder de för naturbruksmetoder, är de med i teknikerna som vi är i Sverige eller de är kanske framför oss i den tekniken.

3. Hur fungerar Spaniens internationella miljöarbete? Hur jobbar de för att minska sina utsläpp t.ex.

4. Har de något aktuellt miljövårdsarbete och håller de på med några miljöförbättrande åtgärder?

Om ni själva skulle förklara Spanien med naturen i fokus vad skulle ni säga, är de på rätt väg och tar tillvara på alla möjligheter att förbättra miljön eller det finns för starka ekonomiska krafter som göra att det är svårt att få ett bra resultat.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
hej Emelie, intressant och annorlunda frågor du kommer med! :) hoppas någon kan detta, det skulle vara kul för egen del att får reda på det också.

ja det är ganska invecklade frågor, och tror att om ingen kan svara på det här på forumet, så skulle jag nog rekommendera Oficina Comercial i Stockholm så kanske kan de svara på ngt detta eller hänvisa till ngn som kan svara.
Annars så ska du nog googla på "Ministerio de ambiente", skriv gärna här på forumet vad du får reda på! Suerte!

Okej , jag hoppas på svar för jag kunde inte hitta Oficina Comercial i Sthlm! men jag ska absolut skriva här vad jag får fram !

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej
Ja det var en viktig och svår fråga att besvara. Sapnien måste naturligtvis leva upp till de förordningar och lagar som EU dikterar men det finns stora brister. Vad gäller vattenförsörjningen så har vi ju just i år inga problem men vi är helt beroende av regnvattnet som samlas i stora dammar och för ett antal år sedan hade t. Ex. Sevilla vatten två timmar om dagen. Man läser det oftast med en jättetank på taket som man sen tappar ifrån, gissa vad det kan växa i den.......Reningsverk finns men böterna för att ej ha är ännu så länge lägre än investeringskostnaden så slutsatsen ger sig själv. sophanteringen är besvärlig. Det pågår just nu ett mycket intressant experiment i gipuskoa för att samla in allt biologiskt avfall med dörr till dörrhämtning för att kompostera, vilket skulle minska sopbergen men 40 procent men om du tar en titt på hur många av företagen i sophämtningsbranchen som är inblandande i den sista stora korruptionshärvan som utreds i madrid så begriper du att frågan är besvärlig. Myndigheterna vill bygga sopförbränningsanläggningar och runt Irun bedrevs för tre år sedan en mycket framgångsrik kampanj mor detta som räddade oss från att få en just vid gränsen till stan. Men kampen är inte över. Om detta skulle man kunna skriva en bok.....
Fortsätt forska och lycka till

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen