Frisör

rinconada

Känd medlem
Detta som en varning! Jag gick till en frisörsalong i Torrevieja för de annonserade utanför salongen att de var billiga. 7€ för att klippa sig.
När jag väl var färdigklippt kostade det 10,50€, visst - fortfarande billigt, men inte det priset som stod utanför. Dessutom fick jag svaret att priset stämde innan jag satte mig för att vänta...;:(
Jag tänker anmäla dem för KO (motsvarande instans) i Spanien. Och anlita en annan salong i fortsättningen.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vilka lurendrejare!
Bad du inte om "Libro de reclamaciones" som ju alla affärsidkare som vänder sig till allmänheten är skyldiga att tillhandahålla? Jag har själv aldrig behövt be om den men jag vet andra som har gjort det och då har helt plötsligt tongångarna blivit annorlunda. T.ex. skulle man be om den vid vissa restaurangbesök men jag tror att vi svenskar är lite flata i sådana sammanhang. OK, jag talar kanske för mig själv....
Men det kan vara bra att veta att man kan be om den så att dom vet att vi utlänningar känner till att den finns. Om dom inte har någon ska man anmäla dem till polisen för dom måste enl. lag ha en sådan.:cool:

Rocio

Hej Eckhoff!
Jag vet egentligen inte så mycket mer än det jag skrev tidigare men det måste enl. lag finnas en sådan bok tillgänglig för att kunder ska kunna skriva i den om det uppstår en dispyt av något slag som inte affärsidkaren kan komma överens med kunden om. Myndigheten som har hand om detta (jag vet inte vilken) gör med jämna mellanrum kontroller och tittar i denna bok och vidtar, vad jag förstår, lämpliga åtgärder. Det jag vet är att vänner till mig har klagat på bl.a. mat på en restaurang och när ägaren inte ville gå med på en kompensation av den dåliga maten så bad mina vänner att få skriva ned sitt klagomål i boken. Då löste sig allt väldigt snabbt och dom behövde inte betala notan. Så smidigt kan det gå till när man vet om detta.
Detta förfaringsätt med "libro de reclamaciones" ska finnas hos alla "affärsidkaren som vänder sig till allmänheten" läste jag på en spansk sida på nätet. Jag ska försöka att hitta den igen. Ibland har jag sett att det står angivet utanför restauranger att det finns en sådan "libro". Det känns pålitligt och bra, eller hur?
God fortsättning på det nya året!
Rocio:cool:
Rocio

Tackar och bockar (=niger), Rocio! Inte visste jag att det ska finnas en bok som denna.
Men vid nästa bästa tillfälle är jag nog mer vaksam. Det här var jättebra att veta! Tack!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen