Fuengirola-Malaga-Alicante

leco

Ny medlem
hej alla flitiga och hjälpsamma medmänniskor,
är det någon som kan hjälpa en novis. Vi är på semester i Fuengirola men kommer att vara 4 dagar på en visningsresa i Alicante ( 10-14/sept). Vi har kollat alla alternativ bus-tåg och flyg-hyrbil men jag skulle behöva hjälp av erfarna resenärer. Vilket alternativ tycker ni är bäst- vi är inga vårkycklingar och har våra krämpor Tacksam för all råd.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
hej leco, först så när jag tittade så hittade jag bussar upp till Alicante från Fuengirola som tar ca 12 timmar vilket är väldigt segt. Den startar i Malaga och här är en länk http://www.estabus.emtsam.es/

Men http://www.alsa.es/portal/site/Alsa på denna länk kan ni hitta bussar som tar ca 8 timmar. Finns en som går 8:30 på morgonen och framme i Alicante 16:20.

Tåget tar också 8 timmar, man åker via Madrid om jag inte har fel, det är dock lite dyrare. Likaså flyget som är dyrare men tar bara 1 timme.

Last edited:
Hola Leco

Fattar vi rätt att ni är kvar i Fuengirola tilll det är
dags för visningsresan i septemer? Eller ska ni åka från Sverige.
Bara jag som kanske inte hänger med :D

OK, få se om ni får tips..beroende på var ni är..

Ciao P ;;;;;)
Hm, ser att Betty hann före och antagligen fattat det hela...

Last edited:
Gracias Betty och Preciosa, gick in på länken och det blri nog buss i alla fall, hoppas att de stannar på vägen, alternativ blir att hyra en bil. Vi stannar i Fuengirola till den 23 september och äjer sedan tillbaka till Sverige. Skall även titta på lägenheter på Costa del Sol. En gång till tack för er hjälp.
Leco

Nya trådar

Back
Toppen