Göteborgsväder

ester

Medlem
Har p.g.a. olika anledningar måst tillbringa nästan ett par månader i Göteborg, Sverige i vinter. Under åren i Spanien har jag många gånger funderat över varför i hela friden jag bosatte mig där - så oerhört frustrerad man kan bli många gånger inför spansk byråkrati etc. Men när det första förtjusningen lade sig inför en riktig vinter med minusgrader och snö som knarrar under skorna, så är jag ganska urled på det hela. Nu är det mest kallt, grått och rått var eviga dag. Desstom har jag fått erfara att det inte fungerar så smidigt i samhället alltid här heller, t.ex. i samband med att min mor fått hemsjukvård, säkerhetslarm etc.
Hela handläggningen har något av spanskt stuk över sig.

Ja, man blir gnällig när det är trist ute...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ja man glorifierar oftast svensk sjukvård, men när man väl är hemma och får prova på det så inser man att sjukvården i svedala är såå dålig! Underbetalda sjuksköterskor och undermålig uppföljning och behandling. Det enda som är hyffsat bra är akutsjukvården........... näää det finns inte längre skäl till att välja att vara kvar i sverige pga den svenska sjukvården som har varit fallet för många.

Hoppas det går bra för dig och dina nära och kära och snart får åka tillbaka! :) kram på dig!

Näe...

...det finns inte stor anledning att vara i Sverige pga sjukvården
det kan jag skriva under på.
En svågers dåliga omsorg vid sin långvariga tid med cancer
och hur man kan "hamna mellan stolarna".
Och..
skulle kunna skriva en hel bok om min hjärt-bypass 2009 på
Thorax och efterföljande rehab på Saltsjöbaden.
Jag ska bespara er det. Säger bara att jag är inte trygg hemma
i Sverige och livrädd att åka in för någon åkomma.

Varför skrev jag nu detta...;:( Ska glömma detta genast..

Ciao P ;;;;;)

...det finns inte stor anledning att vara i Sverige pga sjukvården
det kan jag skriva under på.
En svågers dåliga omsorg vid sin långvariga tid med cancer
och hur man kan "hamna mellan stolarna".
Och..
skulle kunna skriva en hel bok om min hjärt-bypass 2009 på
Thorax och efterföljande rehab på Saltsjöbaden.
Jag ska bespara er det. Säger bara att jag är inte trygg hemma
i Sverige och livrädd att åka in för någon åkomma.

Varför skrev jag nu detta...;:( Ska glömma detta genast..

Ciao P ;;;;;)

hehehee ja glöm det där direkt usch.. jag tänkte faktiskt på det du råkade ut för där hemma! buenas noches a todos!!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen