Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ring eller maila , ge dem Reg nr , de går in direkt på Transportstyrelsen och får alla uppgifter.Detta företag heter Ingeniera Automoviles och har adress Avda nenufares .num 962 Urb. Torreta11 03182 Torrevieja
Tel.nr:0034965709400
Mail: [email protected]
Börje
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Jag reggade om min svenska bil till spanskt för två år sen. Det gick på en vecka så var allt klart och jag kunde köra min omregistrerade bil. Nu tog jag samma bil tillbaka till Sverige, och vad jag trodde skulle vara den enkla byråkratin. Bilen kom hit den 30 juli och jag fick veta att efter en vecka i Sverige får jag inte köra den. Trots att Transportstyrelsen handläggningstid vida överstiger den tiden. Så det är hyrbil dom gällt, och bilen har inte gått att försäkra större delen av den tiden. I fredags kunde jag ämtligen skylta om den och besiktigar den imorgon den 3 sept för att kunna köra den. Så helt plötsligt tycker jag inte att den spanska byråkratin alltid är så illa i jämförelse...Tack Sharky, måste tillstå att jag läste detta i ett tidigare inlägg på denna tråd, men när jag skrev mitt inlägg tänkte jag att någon kanske hade tagit med sig en veteranbil till Spanien från Sverige och om det då fanns några skillnader i kostnader.
Jag skall kontakta denna firma och utgår ifrån att det näst bästa är att skriva på engelska, eftersom mina kunskaper i spanska är klart begränsade.
Tänk om det hade varit lika enkelt och billigt som i Sverige! Vissa s.k. byråkratiska saker är faktiskt bättre i Sverige. Något att föreslå i EU.
Är det någon som vet hur man gör tvärtom, d.v.s. köpa en gammal bil i Spanien och ta den till Sverige?
Måste man då skriva den på sig själv först om man har en spansk adress och NIE-nummer eller går det att bara få de spanska registrerings-dokumenten påskrivna och signerade av den spanska säljaren och med mitt svenska namn och min svenska adress ifylld som köpare och sedan se till att med ett transportföretag av någon sort få bilen till Sverige? Jag utgår ifrån att om jag vill köra bilen från Spanien till Sverige blir det genast
både krångligare och förmodligen mycket dyrare. Eller?
Leif Ragnar
Bra jobbat!Har just importerat min bil i samband m flytt, gjorde allt på egen hand...
Kostn i EUR
Typintyg 118
Besiktn 97
Reg 96
Skyltar 22
Därefter var bilen spansk
Försäkr 375
Skatt 76
Har tagit med detta för info
Ett bra erbjudande
Kunde du inte ha Spansk försäkring under väntetiden? Vad blev den Svenska kostnaden?Jag reggade om min svenska bil till spanskt för två år sen. Det gick på en vecka så var allt klart och jag kunde köra min omregistrerade bil. Nu tog jag samma bil tillbaka till Sverige, och vad jag trodde skulle vara den enkla byråkratin. Bilen kom hit den 30 juli och jag fick veta att efter en vecka i Sverige får jag inte köra den. Trots att Transportstyrelsen handläggningstid vida överstiger den tiden. Så det är hyrbil dom gällt, och bilen har inte gått att försäkra större delen av den tiden. I fredags kunde jag ämtligen skylta om den och besiktigar den imorgon den 3 sept för att kunna köra den. Så helt plötsligt tycker jag inte att den spanska byråkratin alltid är så illa i jämförelse...
Kanon! Hur gjorde du?Har just importerat min bil i samband m flytt, gjorde allt på egen hand...
Kostn i EUR
Typintyg 118
Besiktn 97
Reg 96
Skyltar 22
Därefter var bilen spansk
Försäkr 375
Skatt 76
Har tagit med detta för info
Klart det är relevant , är du skriven i Spanien får du ej köra utländsk bil.
Ett bra erbjudande