Garanti Leroy Merlin?

chr57

Medlem
Hur är det med garanti på Leroy Merlin? Brukar det vara några problem?
Har en produkt som är ca 7 månader som har dött.

Jag har kvitto.

/Chr

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Forskjellige produkter/produsenter har forskjellig garanti som regel. Bare ta med kvittering og produkt tilbake og se hva du får gjort.

Det skal ikke være noe problem å få det man har krav på.

Internationella/EU regler. Ska gälla inom hela EU. Dock får man tänka på att kvittot förlorar textfärgen illa kvickt ibland. Jag brukar att en fotokopia på kvittot. Har aldrig varit problem.

Internationella/EU regler. Ska gälla inom hela EU. Dock får man tänka på att kvittot förlorar textfärgen illa kvickt ibland. Jag brukar att en fotokopia på kvittot. Har aldrig varit problem.

Jo, det har man ju varit med om. Och märkligt nog ofta i Spanien. Om det öht har funnits någon färg att tala om på kvittot ens från början...Det har hänt mig faktiskt flera gånger att färgen har varit nästan oläslig. Fast det kanske är länge sedan, tiden går så otroligt fort numera :eek:.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
eller så kan man handla på(en del av) chinabasarerna ,,där har dom inte ens kvittopapper till bläcket :)

Ha,ha...i dom chinabutiker där jag inte får kassakvitto direkt ber jag ALLTID om det :D. Om inte av någon annan orsak, t.ex. förmodat skattefiffel, så för att ha tillhands vid ev. byte av varan. För då är dom ju minsann noga med kvittot.
rocio

Ha,ha...i dom chinabutiker där jag inte får kassakvitto direkt ber jag ALLTID om det :D. Om inte av någon annan orsak, t.ex. förmodat skattefiffel, så för att ha tillhands vid ev. byte av varan. För då är dom ju minsann noga med kvittot.
rocio

Vissa Chinos ger kvitto automatiskt, många inte. Begär man
då kvitto måste vissa butiker ofta gå till en annan kassaapparat och slå in
det hela igen. Mycket besvärade blir dom :D
Vill man lämna tillbaka varan så får man inte det, man måste
ta en annan vara istf pengar tillbaka...

Chao P :eyes:

Nya trådar

Back
Toppen