Gasol till grill

Staffan J

Ny medlem
Hej! Jag har precis köpt ett hus i La Cala (Mijas). Har självklart köpt en gasolgrill men har förstått att köpa gasol är en komplicerad historia, och att kontrakt måste skaffas för att få köpa gasolflaskor. Stämmer det och i så fall hur går man till väga och var gör man detta. Tacksam för hjälp!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej! Jag har precis köpt ett hus i La Cala (Mijas). Har självklart köpt en gasolgrill men har förstått att köpa gasol är en komplicerad historia, och att kontrakt måste skaffas för att få köpa gasolflaskor. Stämmer det och i så fall hur går man till väga och var gör man detta. Tacksam för hjälp!

Enklast att köpa flaskor på närmaste loppmarknad. Billigare och utan tillståndskrångel. thumb
Anders

Hej Staffan.
Om du inte vill köpa på "marknad" så har du länk till Repsol här http://www.repsol.com/es_en/product...productos/gas-envasado/Default.aspx?JScript=1
Ser lite klyddigt ut tycker jag. Finns bara telefonnummer till agent som skriver kontrakt. Lika illa om man bläddrar i "Gula sidorna". Bara telefonnummer till de olika firmorna.

offtopic. Välkommen till Mijas! Hyr själv uppe i Mijas Pueblo sedan ett drygt halvår, men kommer att söka oss närmare strand nu i vinter. Där är La Cala ett fullgott alternativ.

Hälsar Göran i Mijas Pueblo

Nya trådar

Back
Toppen