Glömt lösenord!

rocio

Aktiv medlem
Hej alla!
Jag har glömt lösenordet till skärmlåset på min Samsung Galaxy Pocket GT-S5301. Fast egentligen är jag ganska säker på att jag använder rätt lösenord. I alla fall så kommer jag alltså inte in :(. Hur gör jag? Går det att fabriksåterställa den i nödfall? Jag har googlat, men hittar inget vettigt svar.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Göran!
Det är alltså skärmlåset som jag inte kan öppna. Det där med att låsa upp mobiler trodde jag var att låsa upp mob. som är operatörslåsta en viss tid. Kan man inte själv fabriksåterställa en mobil eller låta något IT-företag göra det? Jag har inget av värde i min mobil som jag är rädd om.
rocio

Min standardlösning på alla liknande problem är 1) att slå av och på, 2)ta ut simkort och batteri, sätta tillbaka och slå på igen eller 3) att hålla startknappen intryckt typ 8-10 sek och se om den funkar efteråt. :cool:
Har du inget du är rädd om, kan du ju testa...

Rocio: Jag förstår det, men jag menade att du kunde höra efter på ett sånt ställe om de kan hjälpa dig. De vet kanske var det finns en Samsung hjälp. Verkar inte som om du kan "fabriksåterställa" själv. Tyvärr!

Göran

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack!
Jag ska kolla i morgon på någon av IT-firmorna. Den kostade bara 500kr så den är inte värd att lägga ner några större belopp på.
rocio

Om det är skärmlåsprogrammet som bara har hängt sej, borde det funka med att hålla startknappen inne i 10 sek, det skall alltså starta om mobilen. Förutsätter förstås att du har rätt lösenord också :)

När jag har fått i gång mob. kommer tangentbordet fram och jag slår in mitt lösenord. Då står det: försök igen, och efter fem försök står det:Du har angett fel lösenord 5 gånger. Försök igen om 30 sek. Sedan står det att jag har angett fel 10 gånger, sedan 15 gånger o.s.v.
Det funkade inte att hålla inne startknappen 10 sek tyvärr.
rocio

Hej P!
Jag kommer aldrig så långt som till menyn eftersom skärmen är låst och jag inte kommer in med det lösenord jag har använt tidigare :eek:.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Hej P!
Jag kommer aldrig så långt som till menyn eftersom skärmen är låst och jag inte kommer in med det lösenord jag har använt tidigare :eek:.
rocio

Smart av mig :D Man vad är att vänta :eek:
Du får gå till nån IT-guru alltså men supporten på Samsung
måste man väl kunna ringa? På Skype Think

Ciao P :sol:

Hej igen!
Är det någon som vet om man måste ha tillgång till PIN och PUK-koderna om man fabriksåterställer mobilen? Dom har jag i Sverige. Typiskt isf!!!
rocio

Hej igen!
Är det någon som vet om man måste ha tillgång till PIN och PUK-koderna om man fabriksåterställer mobilen? Dom har jag i Sverige. Typiskt isf!!!
rocio

Pin och PUK har inget med din mobil att góra, det är sim-korts koder.

Om du har ställt in din telefon pà att inte be dig om pinkod när du sätter pà den, sà är det möjligt att den kommer att göra det efter en nollställning. Sà om du inte kan din PIN kod kommer du inte att kunna använda den sen iaf.

Puh...!
Nu har jag med stor vånda fabriksåterställt min mob. och fått i gång den ;;;). Jag hittade min PIN-kod, så allt är klart så här långt. Sedan gäller det att installera alla inställningar. Få se sedan om en Mobil/Smartphone/Dator-idiot som jag klarar det ));). Håll tummarna för mig i e.m. Är ni hyggliga.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Håller tummarna för dig. I övrigt tycker jag inte att du skall kalla dig "idiot". Jag tycker du har bra koll på det tekniska.

Göranthumb

Jag gick ut på www.askmefast.com och frågade hur man skulle återställa den. Jag fick div. svar inom loppet av någon minut. Jag gjorde som det stod att man skulle göra och...jippiii, det funkade ;:(.
rocio

Nya trådar

Back
Toppen