GOTT DYRT ÅR...

Preciosa

Veteranmedlem
...Nästan alla priser går upp i Spanien:

El,gas,alkohol,tobak,porto,biljettpriser på vissa tåg,
vägavgifter och räntan..
Telefonica fryser priserna..förstår det, dyrast i Europa.

Minimilönen höjs muy poco. 1,3% till 641.40E.
Pensionerna fryses 2011..(I Sverige sänks dom..));)

Källa: Spaniaavisen

Man får dra ner på något. Vad ska ni dra ned på ??
Matpriserna verkar ju inte höjas. Dom har ju snarare sänkts
senare år. Fast man kan ju äta mindre ändå. Det behöver P så
då säger jag: Dra ner på maten ska jag. Får sluta köpa dom
goda muffinsarna (Magdalenas) på marknaden. Fast - dom
är ju så billiga think
Jag kan ju frysa lite mer inne också, då tappar man kanske några
gram per dygn..:confused:

Saludos P ;;;;;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag tror att jag fòljer ditt ràd! Frysa behòver du ju inte, ta bara mer klàder pà dig, vetja!

Gott, om inte matpriserna hòjs. Pà vissa stàllen/varor e de ju hògre àn i Sverige!

Jag vet inte om kostnaderna stiger mer i år än varje tidigare år. Jag har bra koll på våra kostnader och vet att 1999 betalade vi motsvarande 890 kr/månad för löpande kostnader för vår villa på Teneriffa. Med kursen 9,75 SEK/Euro var kostande för år 2010 1610 kr/månad. Kostnaderna omfattar: fastighetsskatt (528), el 656), husförsäkring (276), vatten (109) och sophämtning (41).

kostnader

Det làter inte mycket. Fast jag vet ju inte vad det kostar i Sverige. Jag har bara en làgenhet och betalar ca 500€ per mànad, utan el och fòrsákring...
Men maten har blivit en aning dyrare hár, tycker jag. Tex sàllan hittar jag àpplen eller pàron undet 1€ kilot, vilket e det hògsta jag betalat i Sverige under hela àret. Och det e importerat, svenska àpplen kostar mer. Inte tala om vindruvor, som i Torre har varit jàtte dyra (kanske pga nyàrsfirandet).
Men kòtt e billigare hàr, fast det àter jag inte...

Nya trådar

Back
Toppen