Granada

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Granada i Spanien

Måste säga att jag älskar Granada, är det inte en så läcker stad! Mer genuin och spansk stad är svår att hitta. Rekommenderar verkligen ett besök.

Sådär ja, då har vi återvänt efter ett par veckor i denna fantastiska stad. Granada är alltid en vacker stad, men nu var allt så vackert att det nästan gjorde ont. Allt var så grönt och fint, gatorna var rena (kanske lite tack vare det regn som föll under våra första dagar i staden) och det kändes som att hela staden log mot oss! Hur många gånger man än besökt Alhambra så slutar man aldrig att förundras över detta magnifika byggnadsverk. Måste även nämna stadens fantastiska utbud av tapas, mums!! Sen blev det en dagsutflykt till La Alpujarra , de vita bergsbyarna... och så naturligtvis umgänge med familj och vänner!! Längtar redan ner igen!!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola, Jag har ofta varit i byarna i Las Alpujarras/La Contraviesa och söder om dem. Bara bergen är underbara att se på. Och den karga naturen. Så annorlunda.
Jag har varit där på sommaren (två gånger) och då var det väldigt varmt. På vintern har jag bara åkt igenom men det var kallare än vid havet (La Costa Tropical) i samma provins. De små byarna på landet är så vackra med vitkalkade hus, klättrand på bergen och kullar. För mig är det "äkta Spanien", så genuint. Jag tror inte heller det bor många turister där, speciellt om man kommer en bit in i landet.

Hmm.. du har nog rätt att det inte bor så många turister där, även om det finns en hel del Engelsmän boende i Las Alpujarras och givetvis även andra nationaliteter. Men det är nog inte samma mängder som vid kusten. Sen har jag en känsla av att det längre inåt landet bor en hel del rumäner och sydamerikaner i de små byarna. Oftast är ju bostäderna billigare i inåt landet och i små byar vilket förmodligen bidrar till en annan typ av immigration än vi ser vid kusterna. Men visst håller jag med om att det känns mer genuint Spanien när man kommer ifrån de riktiga turistorterna vid kusten.

Nya trådar

Back
Toppen