Gratis ordbok...

• Thread starter Thread starter SolenLyser
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
S

SolenLyser

Guest
...ett år framåt - hela 2009. Gå till

Norstedts ord

Registrera dig som medlem, logga in och sök bland spanska ord och översättningar!

Detta fungera naturligtvis bara så länge som man är ansluten till internet. Jag har därför framfört ett önskemål till Nordstedts att de gör en applikation som man kan köpa och ladda ner i sin iPod touch eller en iPhone. Det hade varit perfekt att alltid ha hela ordboken i fickan - bara 110 gram!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Om man som jag är en lycklig ägare till en iPod touch (som jag ALLTID har i fickan) är det ingen dum ide att via spanska iTune Store ladda ner applikationen:

WordRoll ES - Traducción Del Diccionario Inglés/Español

38.000 ord i vardera riktningen är naturligtvis inte heltäckande, men med tanke på priset på ordboken - 0,79 Euro, kan man spara in en kopp kaffe en dag.
Fördelen med en elektronisk ordbok är att det går snabbt att leta.

Last edited by a moderator:
Real Academia Española

RAE står för Real Academia Española. Akademin ger ut en ordbok i bokform samt på CD-ROM (Dicc. R.A.E). Det finns andra sätt att slå i ordboken. Detta är ett:

Diccionario de la lengua española - Vigésima segunda edición

Dels kan man leta på ord, dels om det handlar om ett verb, kan man se hur det böjs - knappen "Conjugar"

Det finns också en ordbok "Diccionario hispánico de dudas" som sammanställts av 22 spanskspråkiga akademier:

Real Academia Española

Nu kommer det trevliga. Om man har en iPod touch eller en iPhone kan man ladda ner ett program GRATIS från spanska iTunes Store. Det heter "iRae". Med den applikationen kan du leta i ordböckerna jag nämnde ovan.

Det finns en hake - om du har en iPod touch måste du vara inkopplad till internet via WiFi.

Attachments

• RAE.jpg
    RAE.jpg
    25,2 KB · Visningar: 199
Detta är inte gratis:
English, German, Italian, French Dictionary Software for iPhone and iPod touch

Up to 250,000 entries per language, along with idiomatic expressions, technical terms, and slang. From pluperfect to subjunctive, instantly conjugate verbs in Spanish.

Jag har testat ordboken (19.99 Euro) och är till 99% nöjd. Den felande procenten beror på att jag helst skulle vilja ha en svensk - spansk ordbok. Sådana finns emellertid inte eftersom Nordstedts inte har några ambitioner att utnyttja modern teknik.
Min iPod touch väger inte ett gram mer efter att ha laddat ner denna kompletta ordbok.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen