Guldpriset högre eller lägre?

Pirpa

Ny medlem
Nån som vet om guldpriset är högre eller lägre i Spanien än i Sverige? Funderar på att köpa förlovningsringar där (dvs i norra Spanien) :)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hur som helst.. köp ingenting just nu! Guldet hade sin toppnotering igår pga allt snack om kriser hit och dit.

I dag föll det ordentligt..

/ Perra

Under tiden kan ni själva göra ringar av näver tex...håller längre än man tror.

Haha..:D det var ju ett kul tips..

För min del så tror jag inte det skiljer något på guldsmycken
i Sverige och Spanien. Jag köpte i ett svagt ögonblick ett
Kristuskors med fin kedja till min katolske man att ha om halsen..
alla män har det....,
men inte han fast han är aktiv kyrkobesökare.
Det var för 4 år sen och jag blev ruinerad.. samma pris i Sverige.

Pirpa: Välkommen till Spanienforum!!

Ciao P ;;;;;)

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Guldpriset har inte så mycket med färdiga smycken att göra, varken i Sverige eller i Spanien, utan det handlar om "råvaran", guldtackor osv, som man kan investera i. Det som man kan köpa "billigt" är ofta bara 14 karat (används ofta i Mellanöstern).

Det där med näver...det var inte ett skämt. Jag fick en näverring, dock inte en förlovningsring utan en "vänskapsring" som jag hade i flera år. Jag måste säga att jag uppskattde ringen mycket för han hade själv gjort den.Tyvärr kom den bort under en av många flyttningar men jag minns honom som gav mig ringen även om vi har tappat kontakten för länge sen.

Guldpriset har inte så mycket med färdiga smycken att göra, varken i Sverige eller i Spanien, utan det handlar om "råvaran", guldtackor osv, som man kan investera i. Det som man kan köpa "billigt" är ofta bara 14 karat (används ofta i Mellanöstern).

Det där med näver...det var inte ett skämt. Jag fick en näverring, dock inte en förlovningsring utan en "vänskapsring" som jag hade i flera år. Jag måste säga att jag uppskattde ringen mycket för han hade själv gjort den.Tyvärr kom den bort under en av många flyttningar men jag minns honom som gav mig ringen även om vi har tappat kontakten för länge sen.

Hm..så 18 karats guld som oftast är i dom smycken man vill ha
påverkar inte priset på tex ringen då om guldpriset
är högt :confused:

Om någon skulle fria (igen redface) skulle jag nog vilja ha en
18 karats guldring..Man kan ju återanvända den nästa gång gapskrattt
Eftersom jag är lastgammal så har jag ärligt talat gjort det en gång..
Gick bra, bytte ut bara mannen.., blev billigt :D

Ciao P

Naturligtvis, om en guldsmed köper guld idag och gör smycken, ringar osv blir de ju dyrare eftersom priset på guld är högre än för ett tag sedan. Men ofta är ringar osv "färdiga", köpta för länge sedan till butiken och då påverkas inte priset nämnvärt med "guldpriset" som går upp och ner, nästan dagligen.

Och ja! Man lever ju i hoppet att någon skulle fria...med guld- eller näverring, det gör det samma! :D
...bara de (obs! plural!) friar... :D

Så då kan vi räkna med liknande priser (typ 6-7000 kr per styck för en ring i vitt och rött guld) som dom kostar i Sverige think

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen