HÖGHUS..nu har dom väl fått nå´t fel PP

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tycker jag är kanonbra. Tänk pà att det är tillstànd dom vill ha. Tror inte dom bygger dom pà ett tag. Tanken har jag hört är att dom ska ligga nere vid hamnen. Just nu har dom ju bara tillstànd att bygga up till 10 (tror jag) vàningar där. och det är väl det dom vill ändra pà. Eller?

Tycker jag är kanonbra. Tänk pà att det är tillstànd dom vill ha. Tror inte dom bygger dom pà ett tag. Tanken har jag hört är att dom ska ligga nere vid hamnen. Just nu har dom ju bara tillstànd att bygga up till 10 (tror jag) vàningar där. och det är väl det dom vill ändra pà. Eller?

Vaya,vaya..jo dom vill bygga 30 vån..men Torre har ju bara
ståplats på playorna
och strandpromenaden kommer man
ju inte fram på mellan juni-oktober..
Finns ju inte plats för mer folk - och bilar...:(

Eso no me gusta, basta :D/ P

Av bilden att döma är det väl "calas" bortom Los Locos? Alltså till höger om man går/åker mot Torre del Moro? Där finns ju iaf lite plats att bygga...
Höghus med 30 våningar låter inte så kul, det blir säkert protester av dem som får dessa höga schabraken framför sin balkong. De kommer ju skymma solen för många.
Om/när de blir färdiga.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Höga smala hus är ofta luftigare och ser bättre ut än stora megablock pà 5 vàn. Själv föredrar jag att ha 20 vàningar med 5 lgtr pà varje plan, än 5 vàn med 20 lgtr pà samma plan. Dessutom fàr man mer mark över till grönomràde etc. Antalet lghtr blir det samma, och ska man nu ha dom, sà är det bättre att bygga pà höjden än pà bredden. Inho..

Höga smala hus är ofta luftigare och ser bättre ut än stora megablock pà 5 vàn. Själv föredrar jag att ha 20 vàningar med 5 lgtr pà varje plan, än 5 vàn med 20 lgtr pà samma plan. Dessutom fàr man mer mark över till grönomràde etc. Antalet lghtr blir det samma, och ska man nu ha dom, sà är det bättre att bygga pà höjden än pà bredden. Inho..

Håller i viss mån med Nalle. Bygger man högt så finns det plats för en fin trädgård med pool utanför, t.ex. som på många ställen i Benidorm. Emellertid är många människor höjdrädda...
Men kommer det att bli sålt? Det finns ju tusentals och åter tusentals osålda objekt i Torrevieja. Min lägenhet t.ex. som jag inte ens annonserar ut för det är ingen idé.

Det säljs faktiskt ganska mycket till skandinavier och holländare,
men nu är det inte bara läget som gäller utan även prislappen.
Det ska gärna smaka äkta champange men kosta som öl....

När det gäller lägenheter inne i Torrevieja så har vi många som invandrat till Sverige tidigare,
som kan tänka sig en lägenhet.

Beträffande höghus så sätter ett lite mindre högt bygge precis igång.
Mycket strandnära i La Mata - 8 våningar höga hus i 5 block,
mycket trevliga kompletta med möbler och allt annat.
Garage och förråd finns också i husen mot pristillägg.
Många är sålda/reserverade redan

/ M

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Höghus i Torre

Hej,

har läst att det ska byggas fem st höghus i Torre. Strandnära. Kommunen har givit bygglov och fick dämed areal för en idrottsplats... el dyl... Så skumt!

Hoppas verkligen att Torre får glädje av de husen då...och av kommunens idrottsplats...

Har läst detta i ett info-mejl...kanske det var från masa.

Ska byggas - det är ett par år sedan .... Hus 1 och 2 med 8 våningar ( i LaMata ) är färdiga inflyttning i mars / april och alla lägenheter är sålda, hus 3 och 4 är på "G" och det mesta är sålt där också. Dock har väntan på bygglovet gjort att bygget försenats och det har debatterats en hel del, och nu vet vi hur det kom till ....

Last edited:
Hmm om detta stämmer så är det precis brevid oss vid hamnen. Där det en gång i tiden fanns en gokartbana och idag är inhägnat i plåt. Om det stämmer så är det för oss väldigt bra då vi har parken precis framför oss. Har svårt att se att de skulle smälla upp ett höghus precis bakom parken. Om det däremot kommer en fint hus bredvid oss på ödetomten så kommer det gynna vårt område jättemycket då den delen nu ser ganska risig ut. Förmodligen kommer de även fixa själva kanalen då också.

Men om jag haft en lägenhet bakom det tänka området med havsutsikt så hade jag gråtit blod. Men 30 våningar känns lite konstigt. Kommer ju ge skugga på stranden till och med.

Precis finns mkt skräptomter med plåtskjul och fallfärdiga hus där man satt nät runt så inte stenar skall ramla ner på gatan.Det är verkligen en skampåle för Torre.
Skulle vara skönt om dom rev skiten och gjorde grönområde eller mer parkmark,dock inte några skyskrapor.trodde strandskyddet var hårt reglerat som
i Sverige
Min havsutsikt lär dom dock inte skymmma för då får man bygga ute i vattnetjuldans

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Det här är ju en 2 år gammal tråd :) Nåt nytt i
höghusdrömmarna har jag inte läst/hört.

Jag hoppas iaf att dom lägger 30-våningars på is Think
Man ser ju tomter som ser bedrövliga ut. Kan mycket väl vara
arvstvister eller dödsbo som aldrig blir skiftat, konkurser eller kommunägt
...händer inget alltså.

Chao P :sol:

Last edited:
Räcker det inte med alla osålda hus/lägenheter? Eller bygg färdigt först de projekt som har startats i Torre, t ex vid Caballero Rodas/Mar. Eller det tomma skelettet vid havet, mot Locos (minns inte vad gatan heter). Och den tomma tomten mittemot busstationen...det finns ju en del när man tänker efter. 30 våningar skulle inte passa så bra, inte som ett ensamt hus.

Tar ofta lång tid att gå igenom godkännande processer och många gånger tar de 5 - 20 år från plan till byggnad och då kan förutsättningarna ändrats en hel del, så det har nog tagit till lite extra utifall nåt skulle ändras.

Att man sökt för 30 vån betyder inte att man måste bygga 30.

Nya trådar

Back
Toppen