Hålla kontakt med omvärlden

katten

Ny medlem
Hej. Jag ska vara i Torrevieja i 3 månader i sommar och funderat på hur jag på billigast och bästa vis kan hålla kontakt med omvärlden via datorn. Internetfik och dyligt men vad använder ni? Föredrar mobilt bredband med kontantkort här i Sverige då jag själv har kontroll på mitt surfande .

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Gratis WIFI

Hej katten,

det finns en hel del ställen i Torrevieja, t ex caféer som har gratis wifi. Det brukar stå på skyltar.

Det finns även internet-caféer, billigt. Har dock inte varit på någon själv.

Ha en god sommar i Torrevieja!:sol:

Jag använder alltid Internetcaféer, locutorios. Kostar under 1 €/h. Det lägsta jag har hittat är 70c. Biblioteket har gratis WiFi. Om du sitter på caféer och använder deras WiFi måste du ju beställa, naturligtvis.

Hej. Jag ska vara i Torrevieja i 3 månader i sommar och funderat på hur jag på billigast och bästa vis kan hålla kontakt med omvärlden via datorn. Internetfik och dyligt men vad använder ni? Föredrar mobilt bredband med kontantkort här i Sverige då jag själv har kontroll på mitt surfande .

För surf och mail kan du ha mobilt bredband i Spanien också, bara att köpa SIM-kort och fylla på varefter - om du har spanskt bankkonto fyller på man enkelt via bankomaten. Om du använder "dongel" så kan den du har vara låst till din svenska leverantör och då behöver du en ny i Spanien - en av leverantörerna är Masmovil, som har en egen tråd eller syns i bannern ovan

vad kostar inhemskt bredband likt det som vi har i sverige och hur är upplägget på det, det kanske inte går att jämföra alls?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det vanligaste motsvarar gamla Telia. Alltså Telefonica/Movistar. Det är också de som så att säga äger ledningarna. I många städer finns inte ledningar indragna så då är det trådlöst WiFi som gäller.

Jag har haft/har Telefonica i snart ett år i Mijas Pueblo samt nu i Estepona. Jag har tur säger många eftersom jag bor ganska nära telestationen.

Normalt ADSL är hastigheten max 10MB/s, och vi har ganska nära detta. Kopplar jag en dator direkt med kabel till routern så får jag nästan 10. Med två datorer (trådlöst) och IPTV-box inkopplad (kabel) så hamnar vi på ca 8,5MB/s. För detta på ett ettårskontrakt betalar vi med skatten 41,13Euro/månad. Då ingår telefonnummer, men inga samtal. Jag tror att det är ett förstaårserbjudande som höjs efter ett år, men då kan man säga upp avtalet och starta ett nytt.

Nu har jag efter lite undersökningar fått reda på att jag ligger nära stationen så jag kan komma upp till nästan 30MB/s med VDSL. Nånting som är snabbare, men känsligt för avstånd. Vi får se vad som händer med det. Fiberoptik finns just nu endast i fyra storstäder.

Göranthumb

Jag använder alltid Internetcaféer, locutorios. Kostar under 1 €/h. Det lägsta jag har hittat är 70c. Biblioteket har gratis WiFi. Om du sitter på caféer och använder deras WiFi måste du ju beställa, naturligtvis.

Hola.. Upptäckte att vi har en internet cafe precis på andra sidan gatan från där vi bor.. Perfekt var det att gå dit och kolla runt lite! Nu hoppas jag ju att vårt nyinstallerade wifi skall funka.. Men i nödfall perfekt med detta ställe! Precis strax efter Dial Prix ligger detta :) utmed väg 332..spainsmile

De finns ju "överallt". Fast många har stängt sina portar för gott...kan inte konkurrera, förmodligen.

Nya trådar

Back
Toppen