Hårspray som funkar i Torrevieja??

Jag har typ bara "bad hair days" i Torrevieja! Håret blir babymjukt och vägrar helt att låta sig stylas. Pojkvännen har samma problem, men han använder vanligen gelé, medan jag sprayar mitt korta spret.

Jag antar att det har att göra med luftfuktighet (eller möjligen även hårdhetsgraden på vattnet, men det borde ge motsatt effekt? Är det inte ganska hårt?)

Jag har köpt två olika hårsprayer med strong hold varav den ena luktar giftgas men ingen håller frisyren i schack ens en timme, knappt ens så jag får till en frisyr överhuvudtaget.;:(

Hemma använder jag en hårspray som verkligen lackar håret, det går INTE att köra fingrarna genom det, och den håller hela dagen. Är det NÅN som lyckats hitta något märke som ger liknande effekt i klimatet i Torrevieja?

Tips om gelé mottages också tacksamt, jag kan i värsta fall också använda det. :):)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hehe, kan jag tolka frånvaron av tips på detta annars så hjälpsamma forum som att det är fler som har samma problem?:giggle:

OK, jag ger mig in i leken :D
Har aldrig hittat nåt bra i Spanien...provat otaliga med
andnöd som följd.
Jag tar alltid med mig den här hemifrån som är bäst av alla om man
vill ha stadga i kalufsen:

Proffs spray.jpg

Finns små som jag alltid köper, bag size eller stora big size...
Problem om man bara åker med handbagage kanske men det gör
inte jag.

Chao P thumb

Då redovisar även jag vad jag använder nere i södern (och även i Sverige): :)
Schwarzkopf, got2b (cerise flaska). Först spray mousse'n när jag blåser håret och därefter hårspray'n.

Hur det ser ut dagen därpå beror till största delen på hur svettig och klibbig natten har varit.
/Helen

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det här är ju fasen en affärsidé...:D

Jag reser vanligen med bara handbagage, eftersom jag har det mesta jag behöver på plats. Men å andra sidan har jag ju inte turen att kunna stanna så länge åt gången och då räcker ju en bagsize ganska länge ändå. Och jag kan ju rent av försöka få med två...
Absolut värt ett försök.

Men tips på spray som går att köpa på plats välkomnas också tacksamt!

Nu har jag ju inte kort spret längre men tycker ändå att när jag har satt upp håret så har Pantene Pro-V nr 5 hållt testarna på plats. Köpt på Carrefour.

Nya trådar

Back
Toppen