Handla billigast...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag tar mig för pannan!! När blev Carrefour billigare än Mercadona :eek:. Det måste väl vara några gamla spanska machogubbar, som aldrig i sitt liv har handlat matvaror och liknande till sina familjer, som ligger bakom dessa siffror.
rocio

Enligt dessa prisjämförelser kan det skilja, för en familj på tre personer, 1.835€ = c:a 16.000 kr per år beroende på hur man handlar. Om man jämför exakt samma vara mellan butikerna kostar en korg 6.320€/år men om man handlar likvärdiga varor, typ dom billigare varorna av butikens eget fabrikat, så kostar "samma" varukorg bara 4.485€/år thumb. Precis som i Sverige alltså?
När jag handlar på Mercadona brukar jag kolla om varan finns av märket Hacendado, som är deras eget märke, på Consum deras som heter just Consum, på Carrefour deras som är märkt Carrefour o.s.v. Man måste vara om sig och kring sig...:D
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
DANI har butiker mest i Andalusien.
Al Campo finns i Alicante.(mina grannar åker dit ibland för de lär vara billiga)
Sangüi i Murcia.
Upper och Dia i Torrevieja.
Familia och Hiperdino på öarna.

Det er Al Campo på La Zenia (det nye kjøpesenteret) også. Men jeg synes ikke det er spesielt billig. Det er mulig de er som Carrefour og har billige alternativer til det meste... mens det jeg kommer ut med er gjerne det dyrere alternativet.

Nya trådar

Back
Toppen