har jag översätt rätt?

Luigi

Ny medlem
Hej!

Jag undrar om det är någon som kan kolla att jag översatt rätt? Om det finns lite små fel lite här och där - kan någon rätta de?

Översättningen:

Como usted probablemente sabe mi nombre es X y es un chico de diecisiete años que va a la escuela secundaria con muy altas expectativas. Nací en Suecia, pero mis padres son originarios de Y. Mis padres emigraron a Suecia porque sentían que las oportunidades en Suecia fue significativamente mejor que en Y, tanto para ellos como para sus futuros hijos. Actualmente, vivo con mis padres amorosos y mi hermana pequeña divertida en un apartamento en Z.

Det jag vill säga är detta:
Som ni säkert vet heter jag X och är en sjuttonåring som går i gymnasiet med väldigt höga förväntningar. Jag är född i Sverige, men mina föräldrar kommer ursprungligen från Y. Mina föräldrar immigrerade till Sverige eftersom de ansåg att möjligheterna i Sverige var betydligt bättre än i Y, både för sig själva och för deras kommande barn. I nuläget bor jag med mina kärleksfulla föräldrar och min roliga lilla syster i en lägenhet i Z.

Tack så hemskt mycket! toppforum detta!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Como usted probablemente sabe mi nombre es X y SOY un chico de diecisiete años que va a la escuela secundaria con las expectativas muy altas

Resten Är korrekt översatt, men làter lite krystat med "Padres son originarios" och "padres amorosos". Hade nog använt ett annat ordval, typ "mis amados/queridos padres" och tagit bort "originarios" och bara skrivit "mis padres son..."

Nya trådar

Back
Toppen