Har Torrevieja blåst bort idag?

Sotanini

Medlem
Jag talade idag med en väninna som befinner sig i Torrevieja. Hon berättade att det stormar för fullt och att några träd blåst omkull. Jag läste också någonstans på nätet att det idag skulle blåsa 100m/sek! Hur är det? Hoppas att allt och alla klarar sig utan större bekymmer.think

PS Fast när jag tänker på det tycker jag att 100 m/sek verkar egendomligt. Jag kanske såg fel!

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Glömde att man kan uttrycka vindstyrka på olika sätt, d v s både som km/timme och m/sek. Så fullt så farligt som jag ville få det till verkar det alltså inte vara. Men att det blåser en del har jag förstått.

Samma här i Estepona. Låter ordentligt här i áticon på 6.e våningen vid stranden. Låter som om någon försöker hacka sig in uppifrån.

Men det blir bättrethumb

Göran

Jo jag såg det i klart.se att ni blir ordentligt blåsta, 10 sekundmeter på solkusten idag som räcker rätt bra. Extremer följer med klimatproblemen.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
inga problem,,84 km i timmen enligt EL TIEMPO,,var mycke värre för nån månad sedan,,då lyfte ett bord från en terass,,ock ett antal betongkrukor gick sönder,,

nu kommer en härlig vecka med runt 20 gr,,då åker vi ett gäng ner till SAN JAVIER o badar!!

häng på!!

Om man sen börjar titta på Beaufort-skalan blir man ännu mer förvirrad - i varje fall jag! Hur som helst, förhoppningsvis har ingen större förödelse skett.
:):):):):):)

32 m/s är orkan

32 meter i sekunden i medelvind är orkan. Så vitt jag hört har det blåst 15 m/s
idag i medelvind med ca 20 i byarna.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen