Hatar folk Las Ramblas?

Status
Stängd för vidare inlägg.

klaesw

Ny medlem
På webbsidan Poll The People: finns det en mätning där folk får rösta för fram "Place Not To Go Before You Die! "

Där ligger Las ramblas i Barcelona på topp, den sågas pga som det står, dödstråkig gata med levande statyer, med artister som svär högt på fem olika språk om du vägrar ge dem pengar!

Dock skulle jag rösta på Venedig, enligt min uppfattning den mest överskattade staden i Europa, kanske världen.
Vad är er uppfattning på Las Ramblas? :D

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
usch och fy för barcelonas Las Ramblas. Vi kände oss aldrig trygga under våra 2 veckors semester i Barcelona. En kväll lämnade vi precis allt på hotellet för att ge oss ut och verkligen inte tänka på vad vi gjorde....det slutade med att 5st marockaner försökte sig på sitt trick för att sno...oftast hoppandes på ett ben och en hand i backfickan för att sno plånbok (vilket vi inte hade på oss då)....och för att inte tala om "glädjeflickorna" som vägrade lämna oss och sedan skulle prompt ha betalt för tiden de varit med oss....helt sjukt! De slogs och greppade flaskor för att slåss med.

Var varsamma i städer som Barcelona nattetid! Fråga dem som varit där tidigare! Under våran visit så hörde vi MINST 20 personer som blivit av med allt från kameror till väskor. Gråtande turisttjejer letandes efter policia som inte fanns på plats.

Nä, enligt min mening så tycker jag faktiskt inte Barcelona alls är ett bra ställe att resa till. Det är för mycket turister och skit som det innebär.

Det blev ett väldigt långt svar på "varför inte Las Ramblas"........ men för att svara lite mer specifikt....det är helt enkelt en väldigt ful gata....det är ungefär som att jämföra med Kungsträdgården i Stockholm.....dvs inte mkt att se!

Las ramblas kanske inte är den mest intressanta platsen i Barcelona, men lite mysigt kan det vara att promenera ner mot hamnen på kvällen. Jag brukar inte känna mig hotad, trots att jag är misstänksam av mig.

Brottsligheten i Barcelona är hög och jag känner många som blivit bestulna. Men håller man bara sina saker under uppsikt och är medveten om att ficktjuvarna finns överallt,

Mer om mina upplevelser i Barcelona kan ni läsa om på min blogg
http://www.metrobloggen.se/mittlivibarcelona

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen