Hitta en advokat som kan engelska vid lägenhetsköp?

Helena

Ny medlem
Hej,

jag undrar om det finns någonting speciellt som man bör tänka på när man ska kontakta advokat i Spanien för köp av lägenhet? Finns det någon förteckning över vilka som är "riktiga" eller "seriösa" eller tvärtom, någonstans man kan se ifall de är svartlistade? Eller bör det gå bra att kontakta någon firma som verkar vara hyfsat stor och har kontor centralt? Vilka är era erfarenheter?

MVH
Helena

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Helena...

...Ja du fick ju bra svar VAR i processen du ska anlita advokat/jurist-
firma men frågan är ju vem man ska anlita...

Lite svårt, jag känner ju inte till Barcelona, hoppas någon annan vet.
Själv anlitade jag flera ggr en juristfirma i Torrevieja som hade
ca 20-25 anställda. Dom var jättebra. Hade "asesores" i namnet

Funderar på en sak...kan man inte gå in på någon av alla notarier och fråga
om dom vet någon bra "gestoria" el "asesor" med juridisk kompetens...
Notarie ska man ju till i alla fall till slut och fixa köpet. Har ofta reception.
Där kan dom ju engelska - i alla fall några....

Hoppas någon mer kan ge råd, lycka till säger P ;;;;;)

Vad tror du om det här Helena;
BARCELONA

General Konsul Kristina Stenhammnar
(medlem i Barcelonas Advokatsamfund)
Consulado General de Suecia
Calle Mallorca, 279-4°-3-A
ES 08037 Barcelona
tel. 009 34 - 93 488 35 04
tel. 009 34 - 93 488 25 01
fax 009 34 - 93 488 27 46.

Hon kan nog säga eller peka i rätt riktning. Lycka till och meddela gärna här vad du kommer fram till, kan nog vara till hjälp för flera..

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Preciosa och Zoom: Tusen tack för er hjälp!! Jag ska genast kolla upp detta..postar ett inlägg när jag kommit längre i processen, så kanske det kan hjälpa någon annan.

PeterLarsson: Det är helt ok. för mig att vara viktigpetter, =), men som sagt var, jag fick inte riktigt svar på den frågan i förra tråden som jag ställer i denna tråd. Och eftersom det verkar finnas flera personer på det här forumet som har kunskap och intresse av att hjälpa så kastade jag ut en tydligare fråga denna gång.

//Helena

Vad säger ni kontakta en spansk advokat, bor i Sverige och kan spanska och svenska och engelska?
Gå på facebook, sök på lexjuri-moviljur.
MvH
Lorna

Nya trådar

Back
Toppen