HJÄLP! Sjuk hund!

Beckis

Medlem
Hej vänner!
Vi kom ner till Torre i torsdags eftermiddag och flygturen gick bra för både människor och djur. Vi har två hundar med oss och den ena av dem har börjat kräkas och vill inte äta. Han är omväxlande slö och sover mycket men blir piggare periodvis och visar intresse för mat. Egentligen inte ovanligt för honom, han brukar få dessa symptom när det är varmt och det har det ju onekligen varit sedan vi kom hit. Men man blir ju lite extra orolig när man inte är i en bekant miljö. Vi försöker få honom att dricka vatten och har ac på inne så han ska ha det svalt och skönt.

Vi börjar tänka att det är dags att kontakta veterinär om det inte vänder under imorgon tisdag. Min fråga handlar mest om kostnader hos veterinär. Någon som har erfarenhet av akuthjälp och vad det har kostat?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jeg har ingen erfaring med akuttbehandling, men veterinær er mye rimeligere enn i Norge i alle fall (kjenner ikke Svenske priser). De jeg har brukt har alle vært dyktige og professjonelle. Dessverre tror jeg ingen av "mine" har åpent 24 timer. Men som regel opereres det med drop-in i åpningstiden om det kan vente til i morgen.

Fant denne om dere trenger akkutt hjelp.
http://www.zoocenter.es/servicios.php?lang=en

Sjuk hund

Jag kan varmt rekommendera Pets World, ligger bakom Sprinter, vid Mac Donalds Torrevieja. Dom talar engelska, jag har varit där med vår hund i 12 år och är mycket nöjd. Kostnaderna är mycket lägre än i Sverige. Jag tycker ni kan ta er hund till vilken veterinär som helst så kommer den få bra vård.

Vår hund började också må dåligt och kräkas när vi kom ner i värmen i våras,- köp vätskeersättning för barn och blanda det i vattnet så den inte blir uttorkad. tror det finns på Farmacian ( apoteket). Ge bara skonkost ( risvattenavkok, sedan kokt ris ev blandat med kokt fisk) Om den fortfarande är dålig efter något dygn eller får feber- åk till veterinär.

Kan meddela att vovven mår bra igen. Det vände igår och idag är han sitt vanliga ständigt matjagande jag igen! Tack för alla tips och råd!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Roligt att höra. Vad gjorde ni för att hjälpa vovven? Kan vara bra tips för en annan hundägare...

Vi gav honom laktosfri yoghurt, en tesked eller så varje timme. Erbjöd även sönderkokt ris men det ratades. Brukar ge laktosfri verum hälsoyoghurt hemma när de är dåliga i magen men det finns ju inte här. Hittade en laktosfri fyrpack på carrefour.

Nya trådar

Back
Toppen