Hjälp med VPN.

tomped

Medlem
Skaffade VPN-tunnel från Se SvenskTV till min padda. Funkar perfekt, på paddan. När jag vill strömma till Apple-TV skiter det sig... varför? Vill ju helst kolla på "riktiga" tv:n istf på den ynkliga paddbilden. Vad gör jag för fel?;:(
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det där är en lite märklig grej, för det verkar funka med vissa paddor, men inte med andra.
Det finns en hel del diskussioner om det i Apples egna användarforum, men jag har inte sett någon lösning på hur man får det att funka om det inte gör det från början, bara att det funkar för vissa men inte andra. Om det beror på själva paddan eller på hur nätverket i sig är konfigurerat verkar ingen veta.
Med min egen iPad (köpt i höstas), med senaste iOS, så funkar Airplay även när paddan är ansluten till VPN, åtminstone på mitt hemmanät...

Men det du kan göra, om det inte går att få Airplay att funka med VPN, är att du testar att köra med "SmartDNS" i stället. Då funkar Airplay alltid.
 
Vi använder en VPN tunnel och för med en HDMI kabel via Mac datorn över bilden till vår tv. Fungerar perfekt. Går oftast bra med vår padda också. Vi harSattv Plus , men det borde gå med vilken internetleverantör som helst.
Lycka till!
 
Last edited:
Skaffade VPN-tunnel från Se SvenskTV till min padda. Funkar perfekt, på paddan. När jag vill strömma till Apple-TV skiter det sig... varför? Vill ju helst kolla på "riktiga" tv:n istf på den ynkliga paddbilden. Vad gör jag för fel?;:(

Förlåt en dum fråga, men varför använder du inte SmartDNS istf VPN-tunnel? Visst är det väl så att den senare dessutom saktar ner hastigheten lite? Man kan ju välja mellan dom två möjligheterna, åtminstone hos SesvenskTv vill jag minnas think. Själv har jag SmartDNS men har inte testat min Ipad genom Tv:n.
rocio
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen