Hjälp! Raderat kanallistan, inga nordiska kanaler kvar

FredW

Ny medlem
Hej!

Vi har lånat ett hus i Benidorm från en norsk ägare som tar in TV via "Norsk TV Club", nu har vi lyckats radera alla kanaler på TV:n då vi råkade starta en kanalsökning på TV:n.

Hur gör vi för att lägga in dessa igen? Har gjort en till kanalsökning men får då bara in de spanska digitala kanalerna :-(
TV:n har ingen separat Box så jag misstänker att mottagningen sker via antenn och att den avkodas i CA-modulen som sitter i TV:n (Samsung)

All hjälp tas emot för att återställa husfriden då barnen saknar de svenska kanalerna oerhört...

Mvh
TV-suktande Svenskar i Benidorm
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Fred.

Det kanske inte är så stora problem. Ny kanalsökning påverkar egentligen bara den vanliga mottagaren i TVn. Borde inte påverka CA-modulen. Nu skiljer det ju ofta mycket på fabrikat/modell av TV hur menyerna är uppbyggda, men det troliga är att du behöver in i "meny" och där leta rätt på "inställningar" alternativt "källa/source" för att hitta CA-modulen. Finns det en manual så underlättar det givetvis, men hur som helst tror jag inta att kanalsökningen har ändrat något i CA-modulen.

Hoppas att ni hittar felet.

Göran
 
Hej Fred.

Det kanske inte är så stora problem. Ny kanalsökning påverkar egentligen bara den vanliga mottagaren i TVn. Borde inte påverka CA-modulen. Nu skiljer det ju ofta mycket på fabrikat/modell av TV hur menyerna är uppbyggda, men det troliga är att du behöver in i "meny" och där leta rätt på "inställningar" alternativt "källa/source" för att hitta CA-modulen. Finns det en manual så underlättar det givetvis, men hur som helst tror jag inta att kanalsökningen har ändrat något i CA-modulen.

Hoppas att ni hittar felet.

Göran

Hej!

Är inte så orolig över själva CA-modulen, utan mest fundersam varför jag inte hittar kanalerna igen vid ny kanalsökning. Kan de använda några andra "frekvenser" som inte söks på vid automatisk kanalsökning?
Det enda jag vet är att kanalpaketet kommer från "Norsk TV club".

Mvh
Fred
 
Hej!

Vi har lånat ett hus i Benidorm från en norsk ägare som tar in TV via "Norsk TV Club", nu har vi lyckats radera alla kanaler på TV:n då vi råkade starta en kanalsökning på TV:n.

Hur gör vi för att lägga in dessa igen? Har gjort en till kanalsökning men får då bara in de spanska digitala kanalerna :-(
TV:n har ingen separat Box så jag misstänker att mottagningen sker via antenn och att den avkodas i CA-modulen som sitter i TV:n (Samsung)

All hjälp tas emot för att återställa husfriden då barnen saknar de svenska kanalerna oerhört...

Mvh
TV-suktande Svenskar i Benidorm

Kontaktar ägaren och säger som det är om ni inte redan gjort det. Då lär ju problemet lösa sig.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Misstänker att de sänder på en "egen" frekvens det är därför den automatiska sökningen inte hittar de eftersökta kanalerna.

Ingen i forumet som har samma leverantör och kan ge oss frekvensrrna som kanalerna sänds på?

Mvh
Fred
 

Nya trådar

Back
Toppen