Homologación och universitetstitlar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Infanta

Ny medlem
Hej!
Jag söker jobb i Spanien och vill gärna jobba inom mitt fält, vilket verkar stört omöjligt utan kontakter. Jag kan knappt hitta en branschorganisation! Jag vill hur som helst ge det en chans och åker ner om några veckor för att söka jobb enligt E303 (bibehållen a-kassa i max 3 mån när man söker jobb i annat EU-land).
Det har varit svårt att förklara min universitetsexamen. Jag har en magisterexamen, men Máster är inte samma sak om jag förstått det rätt..
Jag har studerat 230 p och har en magisterexamen i husdjursvetenskap, dvs en husdjursagronomexamen. I Spanien skulle denna motsvara Ingeniero Agrónomo har jag fått förklarat för mig.

Jag har fått tips på Homologación, men det tar 12-18 månader, vilket är för lång tid då jag söker jobb NU. Fick ett tips av en universitetslärare på att under tiden be mitt universitet om en utförlig kursbeskrivning av ALLA kurser jag läst, och se till att det är VÄL stämplat.. Bättre en sådan på engelska än inget alls, examensbeviset är ju väldigt kortfattat.

Nu behöver jag Er hjälp!
-Vilken nivå räknas mina studier? På vilken nivå ligger ingeniero agrónomo, hur många poäng skulle denna examen motsvara i Sverige?
-Vad är en máster titel?
-Är det värt att göra en homologación?

Jag åker den 6:e februari, nåt att tänka på inför jobbsökandet? :)
Jag räknar kallt med att åka tillbaka efter 3 mån, men ska göra mitt allra bästa..

Tacksam för hjälp!

Johanna

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen