Hungrig!

goranwint

Seniormedlem
För att inte tråden om värmen i södern skall ändra karaktär mer än den har gjort startar jag en ny med att ställa frågan: När katten får jag äta och vad får jag äta? Det finns säkert info lite här och där, men jag tror att många har intresse av detta. Vad gäller sen middag kan jag tillägga att vid ett besök I Nerja i oktober för ett par år sedan så stängde restaurangerna på Burrianastranden relativt tidigt.

Ha det bra, alla önskar goranwint

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola,
Du får ju äta vad du vill, när du vill. Ingen sätter stopp. Vad jag menade i en annan tråd var att jag har svårt att äta så sent på dagen överhuvudtaget. Jag äter alltid mest vid lunch, i Sverige och i Spanien (England osv...).
Det som jag har sett och hört är att många spajorer inte äter frukost, som vi, utan tar bara en kopp kaffe på morgonen. Ibland med en liten kaka eller croissant. Sen äter de vid lunch, ofta hemma, då det är siesta. Det kan bli una caña och tapas på vägen hem från jobbet. Och en sen middag.
Där har jag lite att lära mig, det är helt klart...

Restaurangerna brukar servera lunch frân 13 eller 13:30 till 16 typ... och middag frân ca 19:30 till midnatt. I turistomrâden är det mer turistanpassat.

Hola,
Det som jag har sett och hört är att många spajorer inte äter frukost, som vi, utan tar bara en kopp kaffe på morgonen. Ibland med en liten kaka eller croissant.

Spanjorerna äter frukost vid 10-11, vuxna pâ café och barnen i skolan (de har den med sig hemifrân). Oftast tar man en kaffe med mjölk eller ett glas chokladmjölk pâ morgonen innan man gâr hemifrân ocksÂ.

Spanjorerna äter frukost vid 10-11, vuxna pâ café och barnen i skolan (de har den med sig hemifrân). Oftast tar man en kaffe med mjölk eller ett glas chokladmjölk pâ morgonen innan man gâr hemifrân ocksÂ.

Anna: De spanjorer som jag känner tar en kopp kaffe på moorgonen och sen ingenting före lunch. Kanske beroende var de arbetar, arbetstider osv
Svårt att generalsiera.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen