hur betalar jag skatt och försäkring på min bil.

Åke B

Ny medlem
Hej!
Vi tänker köpa en egen bil i Torrevieja nu i Maj. Hur betalar man skatt och försäkring?
Kan jag få en faktura till hemadressen i Sverige eller måste fakturan gå till adressen i Spanien, alternativt kan avgiften dras direkt på mitt spanska konto.

Åke

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
bägge avgifterna kan du ha pà autogiro. Försäkringen kan du fixa per telefon. Det enda du behöver är ditt NIE, bilens reg samt ditt bankkonto.
För fordonsskatten màste du först gà till kommunens skattekontor och fà en inbetalningsblankett. Sen tar du denna till din bank och fixar autogiro.
Det är ev möjligt att fixa detta online pà www.suma.es

Om du kan fà fakturur hem till sverige vet jag inte.

Last edited:
Eller så låter du dit skatteombud fixa det. Jag var också undrande och ställde frågan till vårant ombud som kolla up det och sammtidigt fixade girot till oss.

//Eckhoff

Nya trådar

Back
Toppen