Hur förkortas vikt?

Persson

Ny medlem
Hej!
Jag söker förkortningen på vikt.
Peso blir lite långt i sammanhanget så jag söker motsvarigheten till engelskans W, i weight=W.

Även vilket ord som är att föredra i Spanien för orange, anaranjado eller naranja när jag skall beskriva färgen på ett litet orange föremål.

Även om detta tecken för diameter används i Spanien, Ø ?

Mvh
Peter

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Persson!
Utan att vara språklärare men ganska kunnig i spanska så skulle åtminstone jag säga: en orange sak = una cosa de color naranja ev. una cosa naranja.
Någonförkortning för ordet vikt känner inte jag till. Vi får kasta bollen, eller la naranja = apelsinen, vidare.
rocio

Som färger sà är i Spanien anaranjado när nàgot är orangeliknande.. Naranja är när nàgot är orange.

För diameter använder man symbolen Ø ja.
Förkortning för Peso används inte särskilt ofta. I tecniska sammanhang använder man engelskans W eller Spanskans P, har sett bàda.

Nya trådar

Back
Toppen