Hur funkar Dagis alt dagmamma?

Heddda

Ny medlem
Hej,

Jag och min familj har tänkt att spendera 4 månader i Nerja nu till hösten/vintern. Vi hade tänkt att jobba och vill gärna att någon gör något skoj med barnen (båda 5 år) när vi sitter vid datorn :)

Vet någon hur det funkar? Vad jag förstår så är det skola för 5 åringar i Spanien eller finns det privata dagis som tar emot så stora barn.

Har någon haft barnflicka? Är det en bra idé att sätta upp en lapp i skolan där svenskar läser spanska? Eller hur gör man? Vi behöver ju inte supermycket hjälp och tiden kan vara flexibel så vi behöver ju inte någon som bor hos oss.

Hoppas någon kan tipsa,

Tack!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Privata dagis finns det gott om. De flesta betalr du mànadsvis + ev. en inskrivningsavgift.
5-âringar i Spanien gàr bara pà förskola, sà ofta gàr dom pà dagis pà eftermiddagen.

Finns nog gott om dagmammor och barnflickor ocksà. Svenskan skulle isf vara problemet

Varför inte ta au-pair från Sverige? Det finns säkert många som skulle vilja testa att bo utomlands en kortare tid. Och vem skulle inte vilja bo i solen och värmen? Värt att testa tycker jag...

Nya trådar

Back
Toppen