Eldorado
Avstängd
Hettan kan ta liv som i Frankrike om man inte är beredd och van. Att köra bil till och från Solkusten i juli var inte lätt på dagtid, i en cab med svart tak utan AC. De med AC tycker inte det är problem men jag tror att även en sådan bil kan få stopp så man ligger risigt till.
Siestan ska ju vara om värmen och jag såg fåtalet ute då. Många svenskar åker hit om de kan över sommaren, de med jobb blir kvar. En bekant sa att man måste duscha ofta, men vi hade 2 år med vattnet avstängt 07:00-19:00 då det var vattenbrist.
Jag hade oturen att ha eftermiddagssol in i min bostad, de var bara att ligga med korsdrag och vänta, men det var tjusig utsikt.
Blodet ställer om sig efter 3 månader säger en del.
Och det är ofta svårt att parkera i skuggan.
Jag hade inte ens en fläkt.
Av AC blir man gärna förkyld skrev en.
Hur klarar ni hettan som är kvar över sommaren?
Många klagar över kylan på vintern, det är absolut ett mindre problem. Man kan normalt klä sig varmt, men inte mer än klä av sig naken. Somliga lever och arbetar utan värme inne där, själv frös jag rejält med vinterkläderna på, då strömmen gick en vinter.
Siestan ska ju vara om värmen och jag såg fåtalet ute då. Många svenskar åker hit om de kan över sommaren, de med jobb blir kvar. En bekant sa att man måste duscha ofta, men vi hade 2 år med vattnet avstängt 07:00-19:00 då det var vattenbrist.
Jag hade oturen att ha eftermiddagssol in i min bostad, de var bara att ligga med korsdrag och vänta, men det var tjusig utsikt.
Blodet ställer om sig efter 3 månader säger en del.
Och det är ofta svårt att parkera i skuggan.
Jag hade inte ens en fläkt.
Av AC blir man gärna förkyld skrev en.
Hur klarar ni hettan som är kvar över sommaren?
Många klagar över kylan på vintern, det är absolut ett mindre problem. Man kan normalt klä sig varmt, men inte mer än klä av sig naken. Somliga lever och arbetar utan värme inne där, själv frös jag rejält med vinterkläderna på, då strömmen gick en vinter.