Hur länge skall man spara kvitton?

  • Thread starter Thread starter SolenLyser
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
S

SolenLyser

Guest
Om man deklarerar i Spanien har man naturligtvis ett deklarationsunderlag. Det skall man inte kasta bort så snart dekalrationen är inlämnad utan spara fyra år:

¿Hasta cuándo hay que guardar los documentos presentados en Hacienda? [Pag. 1 de 2] | CONSUMER EROSKI

Själv har jag pärmar med flikar där jag sätter in alla fakturor. På fakturorna sätter jag på kvittot med en klammer. Om man inte har ordning på sina kvitton kan det bli dyrt. För ett tag sedan tyckte kommunen att de hade krav på mig (i deras register figurerade jag som tre olika personer) för att inte ha betalt sophämtning på flera år. Då kändes det tryggt att kunna plocka fram pärmen.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Som svensk företagare tror jag det är 10 år man skall spara sina fakturor/kvitto.
Håller med dig att det är bra att spara i 4-5 år, blir man krävd och inte kan bevisa att man betalt, då sitter man illa i det.
Trevlig midsommar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen