peternilsson1955
Medlem
Har betalt för att ordna en lagfart. Men efter 11 mån är den fortfarande inte klar. Börjar bli orolig att jag blivit blåst.
Jag och mitt ex köpte en lägenhet 1987 i Mil Palmeras.
När hon och jag skiljde oss kontaktade jag min advokatfirma och frågade hur jag skulle göra för att få lagfarten på mig (mitt ex godkände att jag fick lägenheten och hon fick vad vi hade i Sverige.
Advokatbyrån i Spanien sa att jag behövde hennes nie-nummer och att jag betalade för lagfarten i förskott (notarie mm)
Dom sa att det skulle ta 3 månader men nu har det gått 11 månader.
Varje gång jag tar kontakt med dem så säger de att:
Jeg har fått beskjed fra min kollega om at vi venter på å få tilsendt en lokal skatt fra det kommunale eiendomskontoret som fastighetsregisteret krever at vedlegges selve lagfarten når den skal presenteres.
Han har purret på det lokale skattkontoret og bedt om fortgang i utsending av denne skatten.
Och ingenting händer. Finns det någon som har ett förslag på vad jag kan göra.
MVH Peter
Jag och mitt ex köpte en lägenhet 1987 i Mil Palmeras.
När hon och jag skiljde oss kontaktade jag min advokatfirma och frågade hur jag skulle göra för att få lagfarten på mig (mitt ex godkände att jag fick lägenheten och hon fick vad vi hade i Sverige.
Advokatbyrån i Spanien sa att jag behövde hennes nie-nummer och att jag betalade för lagfarten i förskott (notarie mm)
Dom sa att det skulle ta 3 månader men nu har det gått 11 månader.
Varje gång jag tar kontakt med dem så säger de att:
Jeg har fått beskjed fra min kollega om at vi venter på å få tilsendt en lokal skatt fra det kommunale eiendomskontoret som fastighetsregisteret krever at vedlegges selve lagfarten når den skal presenteres.
Han har purret på det lokale skattkontoret og bedt om fortgang i utsending av denne skatten.
Och ingenting händer. Finns det någon som har ett förslag på vad jag kan göra.
MVH Peter