AuroraBoreal
Medlem
Min drömresa här i livet är att kuska runt i Spanien under ca 1,5 - 2 månaders tid med husbil. Resan kommer inte att gå av stapeln förrän 2015 (ja, jag vet , det är länge kvar) men planeringen är i gång. Vi har satt upp en stor Spanienkarta på väggen där vi eftersom sätter upp små post-it lappar och markerar ställen vi vill besöka. På nåt sätt så måste man ju även försöka göra en budget så att resan verkligen blir av (mycket kan komma emellan , jag vet ;-)) Men för mig är halva nöjet att planera och drömma mig bort. Hur som helst, vi äger ingen husbil och bor i norra Sverige, det jag funderar på i första hand är ju, köper vi en husbil som vi sen säljer när vi kommer hem (vilket förmodligen inte blir av då vi säkert redan har planer för nästa resa) eller hyr vi husbil i Sverige eller flyger vi ner och hyr husbil i Spanien?? Vad blir billigast? Om man nu tänker med dagens priser, ingen vet ju vad som hinner hända till 2015.
Tar tacksamt emot alla tips, förslag som har med "Spanienrunt" att göra!! Kanske nån redan har erfarenheter att dela med sig av.
Aurora
Tar tacksamt emot alla tips, förslag som har med "Spanienrunt" att göra!! Kanske nån redan har erfarenheter att dela med sig av.
Aurora