Hyra bil - erfarenheter, misstag m m

Thure57

Ny medlem
Hej på er, vill bara diskutera hyra av bil och kanske få några nya uppslag på vilket bolag som känns bäst och "billigast".

Jag har under ett antal gånger hyrt av Centauro direkt från Alicante flygplats. Väldigt bra service men vissa bilar har väl vart en aningen buckliga m m. Om man hyrde av dem 3 gånger så skulle man bli Guldkund och få bättre deal - tycker inte att det är någon större skillnad på priset som Guldkund eller inte. Är det någon som har en annan åsikt?

Senaste gången provade jag Firefly, absolut billigaste priset på nätet, men sedan tillkom väldigt många andra kostnader framför allt södra Europas dyraste bensinpris som man var tvungen att betala och inte få tillbaka vid lämning - så det blev inte så billigt i slutänden. Kan vara ett alternativ om man vet med sig att man kommer att åka mycket så att man åker upp en hel tank. Servicen var väl inte heller nåt att jubla över - är ett lågprisalternativ från Hertz om jag fattat det rätt.

Hur många är det som lägger till CDW, tror jag att det heter, dvs extraförsäkringen för självrisken - den kostar ganska mycket tycker jag ca 6€ per dag. Är det någon som har blivit utsatt för skada på bilen och inte haft CDW, vad har det kostat? Finns det något annat sätt att försäkra för självrisk än CDW?

Vore roligt att få igång lite diskussioner kring detta - erfarenheter av olika biluthyrare, hur många slopar CDW-försäkring, vad har det kostat om man råkat ut för något.

Finns det någon bra lokal uthyrare i Torre som man kan hyra av istället för de stora på flygplatsen?

Det blev mycket det här, men jag tror att vi är många som skulle vilja hitta rätt bland uthyrarna för det är en ganska stor kostnad de gånger man åker ner.

Ha det bra - vi hörs vidare!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen