Hyra lägenhet

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej.Svensk pensionär önskar hyra boende Mars-Juli 2014.Någon som kan tipsa.Öppen för det mesta !

Hej Svarte. Det går nog att ordna. Har du en aning om var i Spanien du vill bo, och som sagt hur länge. Får vi veta det kan du säkert få tips på "hyresmäklare/söksidor"

Göran

Eftersom du har gått i på Torreviejatråden så antar jag att det gäller Torre. Bra annonssidor är

http://www.enalquiler.com/ samt
http://www.idealista.com/

På bägge sidorna har du också mailadresser till diverse mäklare som du kan kontakta. Kontakt via mail tar lite längre tid för svar/om man får svar, än i Sverige, där man oftast får svar direkt. Men ge inte upp.

Göran

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har klarat allt med hjälp av Google translate.

Göran

Kan bara hålla med att det går hur bra som helst med Google translate.....har dessutom laddat ner en app till mobilen som översätter min svenska text till spanska i stor text, dessutom kan man höja volymen så är det bara att lägga fram den "så talar den för sig själv" thumb

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Kan bara hålla med att det går hur bra som helst med Google translate.....har dessutom laddat ner en app till mobilen som översätter min svenska text till spanska i stor text, dessutom kan man höja volymen så är det bara att lägga fram den "så talar den för sig själv" thumb

Janne!
Vad heter den appen (vill ha);:;;)

Janne!
Vad heter den appen (vill ha);:;;)

Ditt "vill ha" begär kommer att lösas genom att du söker efter appen "Google översätt"....dessutom kostnadsfri. ;:;;)

Den funkar hur bra som helst och det är lite kul när man tar fram den när engelskan/spanska/svenskan tagit slut och låter appen säga ordet eller meningen. Har bara misslyckats en gång med att få personen att förstå vad jag menade och det var på en chinashop :D

Mer om den här:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.translate&hl=sv

//J

Ditt "vill ha" begär kommer att lösas genom att du söker efter appen "Google översätt"....dessutom kostnadsfri. ;:;;)

Den funkar hur bra som helst och det är lite kul när man tar fram den när engelskan/spanska/svenskan tagit slut och låter appen säga ordet eller meningen. Har bara misslyckats en gång med att få personen att förstå vad jag menade och det var på en chinashop :D

Mer om den här:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.translate&hl=sv

//J

...kanske skall förtydliga att man går in på mobiltelefonen och söker efter "Google översätt" på "App Store" om man har en iPhone och in på "Play butik" om man har en androidtelefon.

Lycka till! :sol:

/J

Jättebra tips, Janneman! Vi ska dock inte glömma trådens huvudinnehåll angående hyra i Torrevieja. Nån mer som har tips till Svarte?

Göran

...kanske skall förtydliga att man går in på mobiltelefonen och söker efter "Google översätt" på "App Store" om man har en iPhone och in på "Play butik" om man har en androidtelefon.

Lycka till! :sol:

/J

Toppen,den är nedladdad och nu har jag lekt med den mkt igår kväll.
Känns bra att man slipper stå och göra teckenspråk när ordförrådet är tomtthumb

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Jättebra tips, Janneman! Vi ska dock inte glömma trådens huvudinnehåll angående hyra i Torrevieja. Nån mer som har tips till Svarte?

Göran

Det var ett bananskal jag halkade på som du lagt ut så att det blev så här :D
Klart att man kan komma med lite tips till Svarte.

Vi anlitar ju ett företag lokalt i Torrevieja som bl.a. sköter uthyrning av vår bostad och som har ett flertal olika bostäder till uthyrning. Det är dessutom lätt att kommunicera med dom då det är svensk personal. Till att börja med så kan man kika in på deras hemsida www.solvidas.com

//J

Last edited:
Undrar hur situationen ser ut nu på fastlandet ang. uthyrning av bostäder? Varit så mycket snack, speciellt på öarna om folk som hamnar i trubbel för att de hyrt ut sina bostäder...

Lägenhet

Hej! Jag har en lägenhet jag kan hyra ut,från mitten mars.
Ligger på La Mata stranden .
Hör av dej om det kan var något?
Med vänlig hälsning,
Magnus

Nya trådar

Back
Toppen