Hyra skåpbil

Hej

Behöver hyra en skåpbil lördag den 24 maj för att åka till Ikea.
Var kan man göra det? Vill gärna hyra den så när Punta Prima som möjligt (där vi bor/ska bo).
Skåpbilen bör va så stor som möjligt för ett svensk B-körkort. Ska nämligen handla 4 sängar, soffa, bord, stolar, och en massa mera platta paket...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej blir det verkligen billigare än on dom kör hem,dom levererade våran hörnsoffa 15 timmar efter köp,man betalar beroende på hur mycket man handlat för och hur långt dom kör,vi köpte för 1300 euro och det kostade 109 euro till Vårt radhus som ligger i Torreviejathumb

Hej blir det verkligen billigare än on dom kör hem,dom levererade våran hörnsoffa 15 timmar efter köp,man betalar beroende på hur mycket man handlat för och hur långt dom kör,vi köpte för 1300 euro och det kostade 109 euro till Vårt radhus som ligger i Torreviejathumb

Konstigt t att ni betalade så pass mycket! Enligt deras hemsida ska det kosta 79€, inom Zon B dit Torrevieja tillhör, för transport upp till 1500€ och sedan 39€ för varje 1500€ utöver det. Detta gäller från Ikea Murcia förstås.
rocio

Vi åker till Ikea på lördagen och måste ha sakerna samma dag/kväll. Funkar inte att sova på golvet med barnen...
Kan man få leverans samma dag så vore detta en smidigare lösning är klart.
Har ändå en annan liten hyrbil som vi kan åka i själva...
Vet ni om man i förväg kan boka leverans den dagen så att det blir hemkört senare under eftermiddagen/kvällen?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Konstigt t att ni betalade så pass mycket! Enligt deras hemsida ska det kosta 79€, inom Zon B dit Torrevieja tillhör, för transport upp till 1500€ och sedan 39€ för varje 1500€ utöver det. Detta gäller från Ikea Murcia förstås.
rocio

Jaha säg den lycka som varar,lurad alltså,så går det när man är godtrogen,tycker det var billigt ändå:):)

Jaha säg den lycka som varar,lurad alltså,så går det när man är godtrogen,tycker det var billigt ändå:):)

Nej, jag, som är Ikea-fan ut i fingerspetsarna, tror inte alls att ni blev lurade. Det måste vars några hake någonstans think. Något tillägg av något slag som gjorts. Ni hade inte begärt montering eller bortforsling av gamla möbler eller nåt sådant? Ikea brukar vara väldigt seriösa tycker jag, och köra med raka rör :).
rocio

Hej,
Kolla med Centauro som har kontor i Torrevieja. De har skåpbilar. Det går bra att ringa till lokalkontoret och boka tror jag. En dansk kvinna jobbar där.
Jag vill minnas att det var ganska dyrt med spanska mått mätt.
OBS! Vanliga hyrbilar får tydligen inte tjäna som fraktfordon av annat än människor och bagage.

Nej, jag, som är Ikea-fan ut i fingerspetsarna, tror inte alls att ni blev lurade. Det måste vars några hake någonstans think. Något tillägg av något slag som gjorts. Ni hade inte begärt montering eller bortforsling av gamla möbler eller nåt sådant? Ikea brukar vara väldigt seriösa tycker jag, och köra med raka rör :).
rocio

Var det IKEA eller var det nàgon med skàpbil utanför kanske?

rocio
Det kostar 79€. Om du sen väljer att inte själv plocka dina möbler i hyllan utan lämnar en lapp med vad du köpt och vill att personalen plockar ihop möblerna på respektive hylla så blir det 30€ till. Allt enligt Ikea Murcia hemsida.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Hemkört?

Hej

Behöver hyra en skåpbil lördag den 24 maj för att åka till Ikea.
Var kan man göra det? Vill gärna hyra den så när Punta Prima som möjligt (där vi bor/ska bo).
Skåpbilen bör va så stor som möjligt för ett svensk B-körkort. Ska nämligen handla 4 sängar, soffa, bord, stolar, och en massa mera platta paket...

Hej, nu har jag inte ny-läst tidigare inlägg, men jag läste i en Bulletinen-tidning att Klas, [email protected] både handlar, kör hem o monterar, från Ikea Murcia. www.murcia.se

Vänner till oss anlitade Klas m. medarbetare i fjol och var helnöjda. Dom handlade allt, körde hem, packade upp, monterade och satte upp taklampor. Allt till en billig penning. Dessutom tog dom med sig gamla möbler. Betalningen skedde sedan kontant i bostaden, mot kvitto förstås. Ett överdrag till en soffa som inte fanns hemma på Ikea för tillfället, levererade dom senare utan extra kostnad.
Dessutom trevliga och serviceminded thumb.
rocio

Nya trådar

Back
Toppen